مسأله شهادت روحانی همدانی با جدیت پیگیری شود/ بداخلاقی و ترش رویی موجب فاصله گرفتن مردم می شود98/02/12

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور در گردهمایی روحانیون مازندران گفتند: انتظار جامعه روحانیت این است که مسأله شهادت اخیر روحانی همدانی با جدیت پیگیری شود و به صورت عادی تلقی نگردد.

حضرت آیت الله حسینی بوشهری «دامت برکاته»، در گردهمایی روحانیت مازندران با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری از ایشان به عنوان یک نظریه پرداز بزرگ اسلام یاد کردند و گفتند: استاد شهید مطهری فخر روحانیت اسلام است.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور در ادامه سخنان به اعدام جمعی از جوانان شیعه به دست وهابیت در عربستان اشاره کردند و افزودند: این اتفاق قلوب مسلمانان به ویژه شیعیان را جریحه دار کرد.

آیت الله حسینی بوشهری همچنین به شهادت روحانی همدانی اشاره کردند و با بیان این که این روحانی حقیقتاً مظلومانه به شهادت رسید، خاطرنشان کردند: همه اینها در کارنامه روحانیت به عنوان برگ زرینی در تاریخ ثبت خواهد شد.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که روحانیت در همه عرصه ها و صحنه ها پیشگام بوده است، افزودند: دفاع مقدس، دفاع از حرم، قبل و بعد از انقلاب اسلامی و حتی در کنار درس و بحث طلبگی نیز  شهادت نصیبت آنها شده است.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور همچنین تأکید کردند: انتظار جامعه روحانیت این است که مسأله شهادت اخیر روحانی همدانی با جدیت پیگیری شود و به صورت عادی تلقی نگردد.

ایشان در ادامه سخنان خود از روحانیت به عنوان دژ مستحکم اسلام یاد کرد و با بیان این که علما همواره مرزبانان دین بوده اند، گفتند: روحانیت علاوه بر مرزبانی از دین در مرزبانی جغرافیایی نیز خوش درخشیده که نمونه آن نیز هشت سال دفاع مقدس است.

آیت الله حسینی بوشهری، روحانیت را بدعت ستیز معرفی کردند و با بیان این که روحانیت هیچ گاه در برابر بدعت ها سکوت نکرده است، افزودند: روحانیت همواره به نقش هدایت گری خود در جامعه عمل کرده است.

ایشان، مبارزه با ظلم و ستم را نیز از دیگر ویژگی های روحانیت برشمردند و با بیان این که روحانیت همچنین در طول تاریخ همواره از روحیه اخلاص برخوردار بوده است، گفتند: اخلاص در زندگی عالمان دینی موج می زند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، مسؤولیت پذیری را نیز از دیگر ویژگی های روحانیت برشمردند و بیان داشتند: علاوه بر این زندگی روحانیت در طول تاریخ همواره ساده و همراه با زهد بوده است.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور در بخش دیگری از سخنان خود از تبلیغ به عنوان یکی از وظایف مهم روحانیت یاد کردند و با بیان این که تبلیغ دین دارای الزاماتی است، گفتند: شناخت صحیح اسلام و انتقال دانسته های علمی به مردم نخستین الزام در تبلیغ دین است.

آیت الله حسینی بوشهری، خودسازی، اخلاق، شجاعت در گفتار و ملاقات چهره به چهره را از دیگر الزامات تبلیغ دین عنوان کردند و افزودند: روحانیت باید هر آنچه که در منابر و خطبه ها بیان می کند ابتدا خود به آن عمل کند.

ایشان با بیان این که اخلاق و رفتار روحانیت با مردم باید  جذاب باشد، بیان داشتند: بداخلاقی و ترش رویی موجب فاصله گرفتن مردم از روحانیت می شود.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور در بخش پایانی سخنان خود به موضوع بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کردند و با بیان این که مقام معظم رهبری در این بیانیه مهم دستاوردها و شعارهای مهم انقلاب را به خوبی تبیین کردند، گفتند: هفت توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی در این بیانیه باید از سوی روحانیان برای مردم تبیین و تشریح شود.

دیدگاه‌ها   

نوروزی نیا
#3 نوروزی نیا 1398-02-16 06:04
سلام من همیشه به آخوند جماعت توهین می کردم وقتی طلبه همدانی رو کشتند و کفش پاره اش رو دیدم به واقعیت های زیادی پی بردم و شرمنده شدم خدا منو ببخشه
نقل قول کردن
رضا رستمی
#2 رضا رستمی 1398-02-15 07:42
از حمایت شما از طلبه همدانی قلبا سپاسگزاریم
نقل قول کردن
نیک سیرت
#1 نیک سیرت 1398-02-12 18:07
ما که عادت کردیم هر چند ماه یک طلبه را یا سلاخی می کنند یا مثل این بار به گلوله می بندند قسمت تلخش این بود که کفشش پاره بود از شما که با دفاع از این طلبه مظلوم باعث دلگرمی می شین ممنونیم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.