رسانه ها به صورت مستمر به موضوع محیط زیست بپردازند97/11/10

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفتند: رسانه ها باید اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در حوزه محیط زیست را به عنوان یک خط مشی جدی در نظر گرفته و به صورت منظم و مستمر به این موضوع بپردازند.

حضرت آیت الله حسینی بوشهری «دامت برکاته»، در دیدار مدیرکل و معاونین محیط زیست قم در سخنانی اظهار داشتند: در سالهای اخیر مسأله محیط زیست بسیار مورد توجه مردم و رسانه ها قرار گرفته و طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

ایشان با بیان اینکه تهدیدات زیست محیطی با وجود توسعه صنعت، استفاده بی رویه از منابع و خشکسالی های گسترده هر روز بیشتر می شود، خاطرنشان کردند: متأسفانه طبیعت و محیط زیست کشورمان با بی توجهی انسانها در وضعیت نامناسبی بسر می برد که این معضلات باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

امام جمعه شهر مقدس قم، وظیفه محیط زیست در دادن مجوزهای صنعتی و معدنی را بسیار سخت و حساس دانستند و گفتند: متأسفانه از تعهد صاحبان صنایع تا اجرای شرایط و ضوابط زیست محیطی فاصله بسیاری وجود دارد و هنگامی که یک واحد صنعتی به دلیل آلودگی تعطیل شود، فشار بسیاری به محیط زیست وارد می کنند.

ایشان بر ضرورت افزایش نظارت بر واحدهای تولیدی و صنعتی تأکید کردند و گفتند: مردم و مسئولان باید بدانند که حفظ و حراست از محیط زیست یک وظیفه دینی و شرعی است و بر اساس آموزه های دینی، هیچ کسی اجازه تعدی به محیط زیست و حقوق مردم و جانداران را ندارد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه حفظ محیط زیست باید به عنوان یک فرهنگ در کشورمان نهادینه شود، تصریح کردند: رسانه ها و صدا و سیما باید اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در حوزه محیط زیست را به عنوان یک خط مشی جدی در نظر گرفته و به صورت منظم و مستمر به این موضوع بپردازند.

اگر فرهنگ زیست محیطی در جامعه ارتقاء یافته و با اطلاع رسانی مستمر آگاهی مردم در این حوزه افزوده شود، فشار افکار عمومی و رسانه ای، مانع از انجام برخی تخلفات شده و شاید برخی از متخلفان نیز از این مسیر بازگشته و به حامیان محیط زیست تبدیل شوند

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان با بیان اینکه آموزش و فرهنگسازی زیست محیطی باید در میان کودکان و نوجوانان انجام بپذیرد، خاطرنشان کردند: این موضوع باید در کتاب های درسی ابتدایی مطرح شده و پیامدهای تخریب محیط زیست به دانش آموزان گوشزد شود.

دیدگاه‌ها   

ali aghaey
#1 ali aghaey 1397-11-10 06:56
barname halakhoorshid har rooz darbare mohite zist mige akhonda ham began khobe
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.