قرآن بهترین قانون برای اداره جامعه است97/10/03

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه گفتند: قرآن بهترین قانون برای اداره جامعه است چون قانونی را ارئه می دهد که در آن ولایت و سرپرستی در مرحله اول با خداست.

حضرت آیت الله حسینی بوشهری «دامت برکاته» در مراسم اختتامیه دوازدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم دارالقرآن امام علی(ع) که در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) برگزار شد، اظهار کردند: گرامی ترین بندگان خدا بعد از انبیا، عالمان و در مرحله بعد حاملان قرآن کریم هستند.

طبق روایتی از رسول خدا همانگونه که انبیا از دنیا رخت بر می بندند و به عالم دیگر کوچ می کنند عالمان و حاملان قرآن هم همین گونه اند و  در روز محشر با انبیا محشور می شوند.

امتیاز دیگری که نصیب قرآنی ها می شود این است که جواز عبور از صراط را دارند و همگام با انبیا هستد و همان پاداشی که نصیب انبیا می شود نصیبشان می شود و در پایان رسول اکرم می فرمایند: خوشا به حال طالبان علم و حاملان قرآن که انسان های برخوردار از کرامت و شرافت اند.

ایشان با بیان اینکه اگر انسان می خواهد خدا با او سخن گوید،  قرآن بخواند و اگر می خواهد او با خدا سخن گوید، نماز بخواند تصریح کردند: اگر قرآن نبود بخشی از معرفت ها و شناخت های ما امروز وجود نداشت مانند آگاهی از جهان پس از مرگ.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه بهترین، رسا ترین و صادق ترین خبر، خبر قرآنی است افزودند: قرآن کریم از سابقه تاریخ بشر نیز خبر می دهد و با وجود اینکه تاریخ ها معمولا دستخوش حوادث می شوند اما آن تاریخی که قرآن بیان می دارد دست نخورده است.

ایشان با بیان اینکه قرآن از گذشته و آینده زیباترین خبر را به ما می دهد ابراز کردند: قرآن جهت دهنده حرکت انسان است و به انسان حرکت می دهد و به استوارترین راه انسان را هدایت می کند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفتند: قرآن بهترین قانون برای اداره جامعه است چرا که قانونی را ارئه می دهد که در آن ولایت و سرپرستی در مرحله اول با خدا است.

ایشان با بیان اینکه قرآن می گوید مرد و زن در پپیشگاه خدا یکسان اند و آنچه ممیز آنهاست تقوا و عمل صالح می باشد بنابراین حیات طیب در منظر قرآن برای کسی است که عمل صالح انجام دهد، خاطرنشان کردند: قرآن زن و مرد مؤمن را متعهد نسبت به هم قرار می دهد.

آیت الله حسینی بوشهری اشاره کردند: کسانی که قدم در این راه گذاشتند حتما احساس آرامش روحی دارند چرا که قرآن «الا بذکر الله تطمئن القلوب» است.

برای آنکه به این آرامش برسیم و ویژگی قرآن در وجود ما اثر کند اولین گام آشنایی با قرآن و بعد تدبر در قرآن است بنابراین حفظ قرآن و آشنایی با آن مقدمه تدبر در قرآن است و آن هم مقدمه برای عمل است.

امروز قاریان ما در کشورهای مختلف در مسابقات بین المللی می درخشند و این مسابقات که جمعیت قابل توجهی در آن شرکت کردند نشانه اهتمام بیشتر به قرآن است.

این افراد باید همانگونه که رهبر جمهوری اسلامی فرمودند جایزه خود را از دست فرشتگان الهی دریافت کنند؛ امام باقر(ع) می فرماید: قاریان قرآن و کسانی که ارتباط با این کتاب آسمانی دارند سه دسته اند که عبارت اند از گروهی آن را سرمایه برای کسب و زندگی قرار می دهند، گروهی الفاظ قرآن را حفظ می کنند ولی حدود آن را ضایع می کنند و گروه سوم قرآن را داروی دردهای خود می دانند و شب را با قرآن شب زنده داری می کنند که امیدورایم همه از گروه سوم باشند.

دیدگاه‌ها   

رشیدی
#1 رشیدی 1397-10-04 04:12
من یک مسلمانم و به قرانم به کتابم وبه دبنم افتخار میکنم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.