نهادینه شدن ظلم در جامعه، فرهنگ و اقتصاد و خلاقیت جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد97/08/18

آیت الله حسینی بوشهری تأکید کردند: اگر ستم و ظلم در جامعه اسلامی نهادیهنه شد فرهنگ، اقتصاد و خلاقیت جامعه تحت تأثیر قرار می‌گیرد و ابتکارات از بین می‌رود، برای اینکه استعدادها و خلاقیت‌ها در جامعه ظهور و بروز پیدا کنند، باید جلوی ظم و ستم در جامعه گرفته شود

حضرت آیت الله حسینی بوشهری «دامت برکاته» امروز در خطبه های  نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، به حدیثی از امام علی علیه‌السلام اشاره کردند که فرمودند: «بزرگترین مانع برپایی عدالت اجتماعی، ظلم و بیداد در جامعه است»، همچنین آن حضرت می‌فرماید: «از لوازم اجرای عدالت بازایستادن و دست کشیدن از ظلم است».

امام جمعه قم افزودند: با توجه به فرموده امام علی علیه‌السلام، اجرای عدالت اجتماعی در جامعه، زمینه از بین رفتن ظلم در آن جامعه است؛ آن حضرت می‌فرمایند: «ظالم ترین افراد  کسانی هستند که جوری که از آنان سر می‌زند به عنوان عدالت مطرح کنند».

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کردند: حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام می‌فرمایند: «اگر می‌خواهید قدرت دوام پیدا کند به عدالت رفتار کنید هر که زمامدار است و در حوزه سرپرستی، ستم روا دارد اقتدارش از بین می‌رود»، بنابراین مدیر جامعه اسلامی باید حق ستم دیده را از ظالم بگیرد.

ما چون در فضای جامعه اسلامی زندگی می‌کنیم، باید به پیروی از امام علی علیه‌السلام تلاش کنیم که در کوچکترین موقعیت زمانی و زمانی مانع ظلم و ستم شویم، زیرا اگر ظلم نهادینه شود، مانع شکوفایی استعدادها، ابتکار و خلاقیت می‌شود.

امام جمعه قم در پایان خطبه اول تصریح کردند: یکی از آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی این بود که به فرمایش امام علی تمسک جستیم؛ ما به دنبال حکومتی هستیم که مظلومان جامعه احساس امنیت کنند و حدود الهی اجرایی شود.

دیدگاه‌ها   

ثابت مطلق
#4 ثابت مطلق 1397-08-23 06:10
از ظلم وستم و خون وخونریزی بدم میاد ولی هر چه میبینیم همه ظلم و جوره کی باید تموم بشه این اوضاع
نقل قول کردن
کوروش
#3 کوروش 1397-08-23 06:07
خدا ریشه ظالم رو از این مملکت بکنه
نقل قول کردن
عباس
#2 عباس 1397-08-19 08:36
چیزی که جامعه رو فرا گرفته الان فقط ظلمه و ظلمه وظلمه نمی دونم چرا امام زمان ظهور نمی کنه دنیا همه جنگ و خونریزی و فساده
نقل قول کردن
کریم آیت‌الله ‌ملکی
#1 کریم آیت‌الله ‌ملکی 1397-08-18 13:30
با سلام اگر دولت و جناب روحانی بفهمند ظلم نمی کنند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.