علما در همه حوزه‌ها جلو نفوذ دشمن را بگیرند97/07/21

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور تاکید کردند: علما و روحانیون باید در برهه کنونی در عرصه‌های مختلف جلوی نفوذ دشمن را بگیرند.

حضرت آیت الله حسینی بوشهری«دامت برکاته»، در مراسم نکوداشت مرحوم حجت‌الاسلام حاج سیدابوطاهر موسوی علوی با بیان اینکه امروز علما و روحانیون باید بیش از گذشته در عرصه‌های مختلف از جمله فرهنگی، سیاسی، اعتقادی و ... جلوی نفوذ دشمن را بگیرند، افزودند: بی‌شک امروز تلاش دشمنان برای بدنام کردن عالمان و مبلغان دین، بیش از گذشته بوده و به همین خاطر باید با پرده‌برداری از چهره واقعی دشمن، نقشه‌های شوم آن‌ها را نقش بر آب کنیم.

ایشان با یادآوری اینکه همانطور که مرزبانان از مرزهای کشور دفاع می‌کنند، علمای دینی نیز باید از فکر و اندیشه جامعه مراقبت کنند و تا به امروز نیز بر همین منوال بوده است، تصریح کردند: عالمان دین زمانی سینه خود را سپر بلایا می‌کنند که استکبار و دشمنان همه تلاش خود را برای به بیراهه کشاندن و از بین بردن باورها و اعتقادات مردم به کار برده‌اند و این اقدام باعث می‌شود تا جلو تجاوز دشمنان به مرزهای اعتقادی و باورهای دینی مردم به واسطه حضور به‌موقع علما در صحنه، گرفته شود.

ایشان با اشاره به اینکه بر اساس آیات و روایات، گرامی‌ترین افراد نزد خداوند پس از معصومین (ع)، عالمان دینی هستند، ادامه دادند: مرحوم حجت‌الاسلام علوی نمونه بارز یکی از این علما است. آن مرحوم خدمت‌گزاری صادق، انسانی دلسوز و مهم‌تر از همه اینکه همگان با انقلاب، نظام و ولایت بود، به همین خاطر اعتقاد راسخ به این مهم داریم که برگزاری چنین برنامه‌ها و مراسمی در راستای تکریم از این علما می‌تواند گام بلندی در تداوم تلاش‌هایی که توسط این قشر کشیده شده است، باشد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور در ادامه، از داشتن فهم عمیق از دین و انتقال آن به دیگران را جزو ویژگی‌های بارز علمای دین عنوان و با بیان اینکه به دلیل حضور روحانیون در عرصه تبلیغ دین، امروز چیزی به نام دین در جامعه وجود داشته و درب مساجد باز است و مردم نماز می‌خوانند، اظهار کردند: بی‌تردید امروز جامعه روحانیت باید در زبان و رفتار به گونه‌ای عمل کنند که با مردم باشند و مردم احساس نکنند که روحانیون رفیق روزهای خوش مردم هستند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه آنچه که امروز باعث شده است تا توطئه‌ها و هزینه‌های خزانه‌داری آمریکا برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی نقش بر آب شود، عظمت انقلاب، امام راحل، رهبری معظم انقلاب و مردم همیشه در صحنه بوده است، خاطرنشان کردند: در طول تاریخ، عالمان دینی همچون امام راحل و رهبر معظم انقلاب به عنوان سکان‌دار انقلاب اسلامی نشان از عظمت این بزرگان دینی دارد.

دیدگاه‌ها   

سید یاسر علمی
#1 سید یاسر علمی 1397-07-25 06:40
با سلام محضر حضرت آیت الله بوشهری متاسفانه دستور تخریب علما در دستور کار دشمنان قرار داشته و تبلیغات عظیمی صورت گرفته که علما را با مسئولین خائن در یک ردیف قرار داده و باعث شده مردم شدیدا بدبین شوند این حجم از تبلیغات منفی علیه علما تاکنون نظیر نداشته است و بدتر از همه کسی نیست که با این ها مقابله کند لازم است حتما جلسه ای ترتیب داده بشه و افرادی حتی با پرداخت هزینه این مساله را بر عهده بگیرند وقتی عزت و احترام علما از بین برود دیگر کاری نمی شود کرد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.