آيت‌الله حسيني بوشهري؛ در حقوق شهروندي دنباله‌رو غرب نباشيم 92/07/25

http://www.bushehri.net/images/32000.jpgمدير حوزه هاي علميه سراسر کشور فرمودند: غرب حقوق شهروندي را بدون مذهب، دين و اخلاق، تعريف و مشخص کرده است که اگر ماهم به دنبال آنان برويم، در باتلاقي فرو مي رويم که در آمدن از آن بسيار مشکل است.

حضرت آيت الله سید هاشم حسيني بوشهري مدير حوزه هاي علميه کشور و معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  در ديدار  معاون  حقوقي رئيس جمهور به تبيين جايگاه و اهميت حقوق خداوند بربندگان و لزوم توجه به آن در کنار تدوين حقوق شهروندي پرداختند.

استاد سطوح عالی حوزه های علمیه ،با اشاره به تدوين حقوق شهروندي، خطاب به معاون ريئس جمهوري فرمودند:اميدواريم با نگاه ديني اين مسئوليت مهم را به انجام برسانيد و زمينه اي را فراهم کنيد تا يک زندگي معنوي توام با رعايت حقوق شهروندي براي آحاد مردم ايران اسلامي فراهم شود.

آيت الله حسيني بوشهري تاکيد کردند:در کنار تدوين حقوق شهروندي آنچه در درجه اول اهميت قرار دارد در نظر گرفتن حقوق خداوند است که بايد مانند تابلويي در جلوي چشمانمان باشد چرا که انسان قبل از هر چيز  بايد به حقوق خداوند متعال که در آيات و روايات به آن اشاره شده است پايبند باشد.

عضو شوراي عالي حوزه هاي علميه يادآور شدند:اگر امر به معروف و نهي از منکر در جامعه مطرح مي شود و روايات اهل بيت (ع) به آن تاکيد مي کند به اين خاطر است که مردم به گردن همديگر حقي دارند که بايد رعايت شود و اين حق را هم خداي متعال قرار داده است و همه موظف هستند که به آن پايبند باشند.

لزوم جامع نگري در تدوين حقوق شهروندي

مدير حوزه هاي علميه کشور با تاکيد بر لزوم جامع نگري کلان در تدوين حقوق شهروندي بيان کردند:موقعي که بحث از تدوين حقوق شهروندي مطرح مي شود بايد يک جامع نگري کلان در تدوين اين سند انجام شود و از روايات وسيره اهل بيت (ع)مخصوصا رساله حقوق امام سجاد(ع) که در برگيرنده حقوق اساسي آحاد افراد جامعه است استفاده شود.

آيت الله حسيني بوشهري افزودند:اميرالمومنين(ع)مي فرمايند:خداوند رعايت حقوق بندگان خود را مقدم بر رعايت حقوق خود قرار داده است و اگر کسي رعايت حقوق بندگان را نمايد مقدمه رعايت حقوق خداست و ما بايد با توجه به اين آموزه ها به گونه اي رفتار کنيم که مردم از منظر دين شاهد حل مشکلات و رعايت حقوقشان باشند.

معاون جامعه مدرسين حوزه علميه قم، با اشاره به تعريف غرب از حقوق بشر تاکيد کردند: در تدوين حقوق شهروندي  نبايد تنها به يک بخش توجه شود چرا که امروزه غرب حقوق شهروندي را بدون مذهب و دين و اخلاق تعريف و مشخص کرده است  که اگر ماهم به دنبال آنان تعريفمان از حقوق شهروندي يک نگاه جامع و کامل نباشد در باتلاقي فرو مي رويم که در آمدن از آن بسيار مشکل است.

مدير حوزه هاي علميه، در پايان با آرزوي توفيق براي رئيس جمهور منتخب اظهار اميدواري کردند:اميدواريم  جناب آقاي دکتر روحاني که فرزند حوزه علميه هستند بتوانند موفق باشند و و انتظارات مردم را در حد توان پاسخ دهند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.