نقش ممتاز روحانيت در دفاع مقدس تبيين شود92/07/25

http://www.bushehri.net/images/1222222222222.jpgمدير حوزه هاي علميه سراسر کشور تأکيد کردند: بايد نقش ممتاز و شاخص روحانيت و حوزه‌هاي علميه در سالهاي دفاع مقدس، به خوبي براي مردم و نسل جوان تبيين شود.
نقش ممتاز روحانيت در دفاع مقدس تبيين شود

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري، صبح پنج‌شنبه طي سخناني در ديدار رئيس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس ضمن تبريک دهه ولايت و اعياد قربان و غدير، ابراز داشتند: در هر جلسه و محفلي که ياد و خاطره دفاع مقدس و شهداي والامقام برده مي‌شود، آن جلسه توام با نور و معنويت شده و رنگ عبادت به خود مي گيرد.

عضو شوراي عالي حوزه هاي علميه ادامه دادند: ما به شدت نيازمند فضاي عطرآگين سال هاي دفاع مقدس هستيم و بايد آن فضا را در قالبي تاثيرگذار براي نسل جوان خصوصاً طلاب جوان حوزه ترسيم کرده و ارزش ها و دستاوردهاي آن دوران باشکوه را به آنان منتقل کنيم.

ایشان همچنين با اشاره به نقش آفريني خاص روحانيت در دفاع مقدس،فرمودند: حضور روحانيت در عرصه هاي مختلف دفاع مقدس از شخص حضرت امام (ره) به عنوان رهبر معنوي و فرمانده کل قوا گرفته تا طلاب رزمنده و مبلغ، يک حضور مستمر و بسيار ممتاز مي باشد.

تعداد شهداي روحانيت به نسبت جمعيت، بيش از ساير اقشار و اصناف است

مدير حوزه هاي علميه کشور افزودند: تعداد شهداي روحانيت که به اذعان همه مسئولان به نسبت جمعيت حوزويان آن سالها، بيش از ساير اقشار و اصناف است، نشان دهنده پيشتازي روحانيت در عرصه جهاد و ايثار و شهادت مي باشد.

عضو خبرگان رهبري اضافه کردند: با برگزاري برخي يادواره هاي شهدا، مشخص مي شود که تعداد شهداي روحاني در جنگ تحميلي حتي بيشتر از اين رقم هاي اعلام شده است.

معاون جامعه و روحانيت جامعه مدرسين حوزه يادآور شدند: در حالي که جنگ تحميلي حدود 2 هزار روز طول کشيد در اين مدت هزار طلبه و روحاني به شهادت رسيدند که اين آمار فوق العاده و مايه افتخار ماست.

ایشان با بيان اين که روحانيت و مراجع تقليد در طول تاريخ همواره پيشگام مبارزه با استعمار و بيگانگان بوده اند، ابراز داشتند: بايد اين نقش ممتاز و جايگاه ويژه به خوبي براي همه مردم تبيين شود.

آيت الله حسيني بوشهري همچنين با اشاره به تفاهم نامه همکاري ميان مرکز مديريت حوزه هاي علميه و پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس، فرمودند: نسل جديد حوزه هاي علميه که به اقتضاي سن خود دوران دفاع مقدس را درک نکرده اند، بايد به خوبي با حال وهوا و دستاوردهاي دفاع مقدس آشنا شوند و اين گونه تفاهم نامه ها، بستر اين کار را فراهم مي سازد.

عضو خبرگان رهبري با اشاره به ارتباط و تعامل بسيار خوب حوزه هاي علميه و مجموعه هاي مرتبط با دفاع مقدس، بيان داشتند: يک نوع تفاهم نامه قلبي و ذهني ميان عزيزان روحاني و دست اندرکاران دفاع مقدس و رزمندگان وجود دارد.

ایشان در خاتمه با اشاره به اين که بي شک ارواح طيبه شهدا مددکار ما در اين عرصه خواهد بود ،ابراز اميدواري کردند : سال آينده شاهد نتايج و دستاوردهاي خوبي به برکت برقراري اين تفاهم نامه باشيم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.