خوشا به حال آنان که ماه مبارک رمضان را شناختند/ انتقاد از افزایش دلالی در کشور98/02/28

حضرت آیت الله حسینی بوشهری «دامت برکاته»، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد با بیان اینکه یک دهه از ماه مبارک رمضان سپری شده است، اظهار داشتند: خوشا به حال آنان که ماه مبارک رمضان را شناختند و در این ماه با خداوند متعال مناجات کردند و تلاوت قرآن داشتند و به فقیران و مستمندان کمک می‌کنند.

ایشان با بیان اینکه باید حرمت ماه مبارک رمضان را حفظ کنیم، گفتند: در گذشته روزه‌خواری در ملأ عام قبح جدی داشت، اما امروز من نگرانم و این نگرانی خود را با تمام وجود ابراز می‌کنم که گاهی مشاهده می‌شود در ماه مبارک رمضان در شهر کریمه اهل بیت (ع) مغازه‌های خورد و خوراک همانند روزهای عادی باز هستند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور افزودند: مردم وظیفه امر به معروف و نهی از منکر دارند تا حریم ماه مبارک رمضان شکسته نشود و نیروهای انتظامی و مسئولین نظارتی نیز در این زمینه باید به صورت جدی وارد میدان شوند تا فضای جامعه دینی ما حفظ شود.

ایشان با بیان اینکه از ۱۵ تا ۲۱ ماه رمضان به نام هفته اکرام ایتام نامگذاری شده است، افزودند: باید تلاش کنیم در این شرایط اقتصادی و گرانی‌ها دست نیازمندان و مستمندان را بگیریم که البته همت مردم قم در این زمینه در سال‌های اخیر ستودنی است.

ایشان با انتقاد از افزایش دلالی در کشور گفتند: موضوع دلالی باید از کشور رخت ببندد و ما امروز شاهدیم جنسی که از کشاورز خریداری می‌شود توسط چندین دلال قیمت گذاری می‌شود و در نهایت با قیمت چند برابری به دست مشتریان می‌رسد.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کردند: باید جلوی محتکران و خائنان به کشور را گرفت و اقداماتی که این افراد انجام می‌دهند موجب کاهش جنس و همچنین افزایش نجومی قیمت‌ها می‌شود که این امر نشان دهنده عدم نظارت دولت و همچنین دستگاه‌های نظارتی است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.