عالمان دینی در عصر غیبت نقش نایبان امام زمان (عج) را دارند98/02/16

اولین مراسم سالگرد ارتحال حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی با حضور آیت‌الله حسینی بوشهری، حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز، رشیدیان رئیس سازمان حج، اسماعیلی عضو شورای نگهبان، جمعی از مردم و اساتید حوزه علمیه در مسجد امام جعفر صادق (ع) برگزار شد.

حضرت آیت الله حسینی بوشهری «دامت برکاته»، روز (یک‌شنبه) ۱۵ اردیبهشت‌ماه در مراسم ارتحال اولین سالگرد درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین طباطبایی در مسجد امام جعفر صادق (ع) اظهار داشتند: درباره شخصیتی همچون مرحوم طباطبایی سخن گفتن کار سختی است. وی تمام عمر خود را وقف اسلام و مردم کرده بود.

ایشان در ادامه با اشاره به شخصیت مرحوم طباطبایی گفتند که این عالم مردم بود و همواره پای درد و دل مردم می‌نشست.

شاخص بعدی این عالم دینی این بود که اهل مبارزه بود و هر زمانی که لازم بود، در میدان حضور پیدا می‌کرد. تمام اقشار جامعه از وجود مرحوم طباطبایی بهره می‌بردند. اگر در حوزه قم یا نجف بودند، اکنون مقام مرجعیت داشتند اما در بین مردم بودن را به هر چیزی ترجیح دادند؛ به خصوص از زمانی که آیت‌الله سعیدی دیگر در این منطقه نبودند. ایشان در بین مردم حاضر شد و همواره به فکر مردم بود. منزل ایشان در ماه سفر، محرم و رمضان شعبه‌ای از تبلیغات اسلامی بود و مبلغانی را به سراسر تهران اعزام می‌کردند.

عضوهیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی که اکنون در جامعه وجود دارد، گفتند: مردم سختی‌هایی را که به وجود آمده است تحمل می‌کنند و گاهی یک سلسله مشکلات داخلی و خارجی، اعتقادات و باورهای دینی برخی از مردم را کمرنگ می‌کند.

 گاهی برخی می‌گویند ما نماز نمی‌خوانیم به خاطر این که فلان مشکل برایمان پیش آمده است. فراموش نکنیم که اهل بیت (ع) هر زمانی که در زندگی‌شان مشکل بود، بیشتر به سمت نماز می‌رفتند. در مشکلات است که باید درب خانه الهی را بزنیم. این شخصیت عشق به اهل بیت (ع) را در دلش داشت و دلداده انقلاب بود. بارها از زبان او شنیدم که می‌گفتند باید رهبری را تقویت کنیم و باید در جهت رهبر حرکت کنیم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.