گلبانگ انقلاب توسط آیت الله حسینی بوشهری در ناحیه 3 قم نواخته شد.97/11/16

صبح امروز همزمان با سراسر استان چهلمین زنگ پیروزی انقلاب اسلامی ایران در مدارس ناحیه3 و به صورت پایلوت ناحیه ای در دبیرستان دوره اول شاهد نمازیخواه به صدا درآمد.

با حضور حضرت آیت الله حسینی بوشهری «دامت برکاته»، عضوهیات رئیسه خبرگان رهبری و امام جمعه محترم قم همزمان با سایر مدارس استان در روز شنبه سیزدهم بهمن ماه 1397 زنگ انقلاب  نواخته شد.

آیت الله حسینی بوشهری ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) به حدیث نبوی «من احبّ ابنتی فاطمه فهومعی فی الجنه» اشاره و گفتند:سه مناسبت مهم واساسی داریم که این روزها باید به صورت گذرا به همه این مناسبت ها بپردازیم .

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کردند: آیه ای که در آغاز سخن به آن اشاره کردم(« لقدارسلنا موسی بآیاتنا ان اخرج قومک من الظلمات الی النور » ) گرچه مربوط به زمان مانیست ، مربوط به زمان حضرت موسی، پیامبربزرگ والوالعزم الهی است ، داستان او و قومش و امدادهای غیبی و رمز و راز نصرت و پیروزی . اما ما براین باوریم که آیات قران مربوط به یک زمان خاص نیست ،مربوط به یک مکان خاص نیست . آیات قران در هر زمان تفسیر پذیرند چون قران برای کل بشریت آمده ، زمان قرآن را محدود نمی کند، شأن نزول قران را محدود نمی کند .خیلی زیباست این آیه دقیقا همان شرایط ما دراین آیه ترسیم شده است . قبل از پیروزی انقلاب ما، جز ظلمت و تاریکی چیزی دیگری احساس و لمس نمی کردیم. ظلمت فساد، ظلمت جهل ،ظلمت تکبر،ظلمت وابستگی به بیگانه و دهها و صدها ظلمت و تاریکی که بر این کشور عزیزمان ایران حاکم بود

انقلاب آمد، امام آمد مردم به صحنه آمدند ،دانش آموزان عزیزمان درراه پیروزی انقلاب جان باختند و شهید شدند ، معلمان عزیز و دلسوز ما کلاس و درس و تدریس را رها کردند ، در صف انقلابیون حضور پیدا کردند ،تعداد زیادی از معلمان ،دبیران و آموزگاران عزیز ما برای پیروزی انقلاب جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند . به آنهم بسنده نکردند ،در هر مرحله ای از مراحل انقلاب پیشتاز میدان مبارزه بودند ، همه تلاشمان این بود که از ظلمت نجات پیدا کنیم ، از ظلمات نجات پیدا کنیم و به سمت نور هدایت شویم ، « لقدارسلنا موسی بآیاتنا ان اخرج قومک من الظلمات الی النور » ما به موسی این پیام رادادیم . با آن آیات و معجزات، فرمان ما به موسی این بود .

« اخرج قومک من الظلمات الی النور » جامعه ات را و ملتت را از باتلاق ظلمت ها نجات بده و دست آنها را بگیر و به عنوان یک منجی آنها را از ظلمات بیرون آور و به سمت نور هدایت کن ، خیلی جالبه ، موسی زمان ما که بود ؟ موسی  زمان ما که دست ملت را گرفت و از ظلمات نجات داد چه کسی بود ؟ امام خمینی(ره) موسی زمان بود که همانطوریکه به موسی فرمان داده شد اخرج قومک من الظلمات الی النور امام هم با همان رسالت موسوی ،با همان رسالت پیامبری ،قدم به صحنه گذاشت ،مشکلات را به جان خرید ، 15 سال امام در تبعید بود عزیزان افتخار امام ما این است که امام از میان ما برخاست ، افتخار قم ما این است که جرقه های انقلاب از قم آغاز شد و شهدای اول انقلاب  از قم بودند ،قم مرکز و عاصمه تشیع است ، قم مرکز و عاصمه انقلاب است ، دانش آموزان عزیز ما به خودتان ببالید که در قم زندگی می کنید ، در قم تحصیل می کنید ،در قمی که فریاد رسای امام در فیضیه بلند شد .

هنوز اگر کسی گوش شنوا داشته باشد آن فریادها هنوز طنین انداز است . اخرج قومک من الظلمات الی النور ، خیلی جالبه ، چرا امروز در روزهای آغازین دهه فجر و در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب ، چرا امروز مدرسه شاهد ، جشن انقلاب گرفته است ، چرا این جمع از میهمانان عزیز امروز حضور پیدا کرده اند ،چرا دانش آموزان عزیزکه از فرزندان شهدا و ایثارگران عزیز ما هستند امروز با تمام وجود آن سرود زیبا و آن برنامه های زیبا را خواندند ، من در اینجا دیدم که همه دانش آموزان ما به این احساس رسیده اند که انقلاب ما نشأت گرفته از انقلاب علوی و فاطمی است . یعنی من احب ابتنی فاطمه فهو معی فی الجنه ، کسیکه دخترم زهرا را دوست بدارد فردای قیامت در بهشت در کنار من است .

آیت الله حسینی بوشهری خطاب به دانش آموزان و حضار گفتند: شما دو چیز را  باهم آمیخته کرده اید ، دهه فجر را، چهلمین سال پیروزی انقلاب ما را و ربط داده اید همه اینها را به انقلاب فاطمی و انقلاب علوی ، چرا جشن گرفته اید ، چون خداوند به موسی (ع) فرموده است « فذکرهم بایام الله » نگذار فراموش شود ، سال اول جشن بگیرید ، سال دوم جشن بگیرید ، سال چهلم انقلاب که تمام دشمنان بسیج شده اند و بسیج شده بودند که ما تابستان داغ داشته باشیم و اجازه ندهند ملت ما جشن چهلمین سال انقلاب را بگیرد ولی به کوری چشم دشمنان، معلم ما ، دبیر ما ، مسئولین ارجمند ما ، روحانیت ما ، اصناف ما ، بازاریان ما ، مردان و زنان ما ، نو نهالان ، نوجوانان ، جوانان ما، رهبری عزیز انقلابمان حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله العالی) و همه اینها در این ایام به صحنه آمدند تا به دشمن بگویند ، دشمن، شما که عداوت و دشمنی ات برای ما تازگی ندارد سر راه این انقلاب اینهمه مانع ایجاد کرده ای ، اما ما همه این مانع ها را برداشتیم ، جنگ خیابانی را بر ما تحمیل کردید ، ترور را تحمیل کردید ، کودتا را تحمیل کردید ، جبهه تکویری را تحمیل کردید ،جنگ 8 ساله را تحمیل کردید ، جنگ اقتصادی را بر ما تحمیل می کنید ، جنگ رسانه ای را بر ما دارید تحمیل می کنید ، جنگ روانی را بر ما تحمیل می کنید ، اما به کوری چشمانتان از همه این جنگها یی که تو به پا کرده ای سر بلند بیرون خواهیم آمد ، ما با این انقلاب پیمان بسته ایم ، چه پیمانی ؟ فرزندان برومند کشور ، فرزندان ایران اسلامی ، فرزندان انقلاب ، به شما بگویم که چه پیمانی نوجوانان و جوانانی که در سن و سال شما بودند در روزهای آغازین انقلاب با شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی پیمان بسته بودند اگر این انقلاب پیروز شد ما امانتداران خوبی برای این انقلابیم و این انقلاب را و پرچم این انقلاب ، و پرچم برافراشته این انقلاب را به دست با کفایت حضرت بقیه الله الاعظم روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفدا خواهیم سپرد . خدایا تو شاهد باش که ملت ما بر سر این پیمان ایستاده اند در کنار رهبرشان و همچنین پیمان بسته اند با خون پاک شهیدان .

من این ایام را ، دهه فجر را ، چهلمین سال پیروزی انقلاب را به شما تبریک عرض می کنم و از اینکه انقلابمان متصل است به اهداف بلند پیامبران الهی ، اولیاء الهی ، پیامبر اکرم (ص)، امیر مومنان (ع) و صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا (س) در دنیا احساس سربلندی می کنیم .

امام جمعه قم در پایان خطاب به دانش آموزان گفتند: دانش آموزان عزیز من یک جمله فقط به شما می گویم ، همه ما وظیفه داریم نسبت به این انقلاب امانت داری کنیم کارشما می دانید امروز برای انقلاب چیست؟ این دانشمندان ما را می بینید در نانو و در سایر موارد در بحث صنایع موشکی ما ، صنایع دفاعی ما،  امروز حرف برتر را در منطقه و در دنیا می زنیم ، انتظاری که این جلسه و این گوینده از شما نسل نوجوان و جوان دارد این است که خوب درس بخوانید تا به کمالات علمی، تا به کمالات اخلاقی برسید ، شما مدیران آینده این نظام اسلامی هستید ، خودتان را از الان برای اداره آینده انقلاب آماده کنید ، با گوش دادن به حرف دبیرانتان ، آموزگارانتان ، دلسوزانتان و اولیاء تان و پدر و مادرانتان،  حرکات اخلاقی شما چون مدرسه شاهد هستید باید نمونه باشد ، در قم موقعی که می خواهند الگو را معرفی کنند شما و امثال شما را معرفی کنند .

امام جمعه قم در پایان دعا کردند و دانش آموزان و سایر شرکت کنندگان در مراسم با گفتن آمین از خداوند متعال خواستند تا این انقلاب به دست مبارک حضرت ولیعصر(عج) برسد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.