تقوا یک پناهگاه استوار است.97/07/06

حضرت آیت الله حسینی بوشهری«دامت برکاته»، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهرمقدس قم با اشاره به ویژگی های تقوا اظهار کردند: تقوا یک پناهگاه استوار است و همیشه باید تقوا را ملاک زندگی خودمان بدانیم، هر اقدامی که به تحقق عدالت اجتماعی بیانجامد، مصداق بارز معروف است.

ایشان با بیان اینکه عدالت اجتماعی در عرصه های فرهنگی، اقتصادی و خانوادگی دارای وجوهی است ادامه دادند: از شاخصه های عدالت اجتماعی، شایسته سالاری است، بر این اساس هر کسی در جایگاه متناسب خود باید قرار بگیرد، اگر این مساله ملاک عمل قرار می گرفت، بسیاری از مشکلات در جامعه حل می شد.

امام جمعه قم افزودند: شاخص دیگری برای عدالت اجتماعی توجه ویژه به حقوق نیازمندان و افراد فقیر است، فقر در میان تلخی های زندگی، تلخ ترین چیز است و گاهی شاهد بروز فقر در جامعه هستیم. براساس روایات فقر هرچند کم هم در جامعه زیاده جلوه می کند و نباید شاهد چنین پدیده ای در جامعه اسلامی باشیم.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری ضعف در دین را جزو پیامدهای فقر دانستند و تصریح کردند: اگر عدالت اجتماعی در جامعه محقق شود، فقر در جامعه از بین خواهد رفت، هر جا که عدالت اجتماعی نباشد، فقر وجود خواهد داشت. متاسفانه اکنون شاهد هستیم برخی از فقر در جامعه رنج می برند، اما برخی ثروت های بسیار فراوان دارند.

ملت ایران ملت عاشورایی است و این نشان می دهد که ملت ما می تواند از گردنه های سخت عبور کند و دشمن را ناکام بگذارد، ملت ایران با وجود تمام سختی ها در برابر تهدیدات دشمن خواهد ایستاد.

اگر صلابت حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در دوران اسارت نبود و افشاگری چهره نفاق توسط این بزرگواران صورت نمی گرفت، واقعه عاشورا تحریف می شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.