روحانیون بعد ایام حج، ارتباط خود با مردم را حفظ کنند97/06/08

جانشین نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه دشمن ارتباط مردم با روحانیت را هدف قرار داده است، گفتند: روحانیون بعد ایام حج ارتباط خود را با مردم حفظ کرده و مسئولیت خود را صرفا محدود به ایام حج ندانند.

حضرت آیتالله حسینی بوشهری«دامت برکاته»  در جلسه با روحانیون کاروان‌ها که امروز در مدینه برگزار شد، اظهار کرد: ما به برکت انقلاب اسلامی فرصت نشر و تبلیغ دین را پیدا کرده‌ایم بنابراین نباید روحانیون مسئولیت خود را محدود به ایام حج بدانند.

سفر حج یک اردوی تربیتی است که روحانیون معلمان این سفر هستند. شاید عده‌ای از زائران در طول سال ارتباط چندانی با روحانیون نداشته باشند اما در سفرحج حدود 160 زائر به هر روحانی سپرده می شود بنابراین باید از این فرصت استفاده کرد.

جانشین سرپرست حجاج ایرانی خطاب به روحانیون کاروان‌ها بیان کردند: رفتارروحانیون باید الگوی سایرین باشد. سعه صدر، حلم، متانت و اخلاق خوش روحانیون موجب می‌شود که زائران شیفته آنها شوند. روحانیون باید ارتباط بیشتری با زائران برقرار کنند.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کردند: من روحانیونی را می‌شناسم که حتی پس از پایان ایام حج تا سال‌ها ارتباط خود را با زائران حفظ کرده و در مراسم‌های آنها شرکت می کنند. برخی روحانیون نیز با ایجاد کانال‌های ارتباطی در فضای مجازی، نکات آموزشی خود را در اختیار مردم قرار می دهند.

ایشان با اشاره به اینکه دشمن ارتباط مردم با روحانیت را هدف قرار داده است، خاطرنشان کردند: باید برای ارتباط بیشتر روحانیون با مردم برنامه‌ریزی کرد. رسالت روحانیون فقط مربوط به ایام حج نیست بلکه روحانیون بعد ایام حج نیز باید ارتباط خود را با مردم حفظ کرده و ادامه دهند.

جانشین سرپرست حجاج ایرانی در پایان اظهار کردند: روحانیون از فرصت چند روز باقی‌مانده تا پایان حج استفاده کرده و اسرار و فلسفه حج را برای زائرین شرح دهند. حتی اگر زائران یک روز دیگر در مدینه هستند، از این فرصت برای بیان اسرار و معارف حج استفاده شود. زائران با سطح تحصیلات مختلفی در کاروان‌ها حضور دارند بنابراین روحانیون می توانند زائران را دسته بندی کرده ومتناسب با مقتضیات هر دسته، مطالب آموزشی خود را بیان کنند.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.