مسئولان و مردم عزمي راسخ براي مبارزه با فساد داشته باشند97/01/17

امام جمعه قم گفتند: آنچه جاي نگراني دارد سخنان برخي از کشورهاي عربي است، رسماً براي اسرائيل حق قائل مي شوند، و با تمامي لابي هاي صهيونيستي ملاقات کرده و مي گويند ايران دشمن اصلي عربستان و رژيم صهيونيستي است.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس این شهر برگزار شد، با نقل روایتی از امام رضا(ع) اظهار داشتند: بر اساس این روایت، حضرت به یکی از اهالی قم فرمود، تقواپیشه کنید و بر شما باد به سکوت، حلم و صبر و بردباری و در بخش پایانی فرمود هیچ کس به حد کمال عقل نمی رسد مگر در سایه حلم و بردباری. بنابراین سکوت، صبر و بردباری را باید سرلوحه زندگی خود قرارداد.

ایشان با بیان اینکه معیارهای شناخت امربه معروف و نهی از منکر به منزله قانون هستند، افزودند: با گستردگی مصادیق معروف و منکر امکان بررسی آن ها وجود ندارد اما با در دست داشتن ضابطه و قانون شناخت مصادیق برایمان آسان می شود. 

امام جمعه قم بیان کردند: اگر می خواهیم معروف را بشناسیم باید دید در کجا رفتار و گفتارمان مایه عزت و سربلندی انسان فراهم می شود، و هر جا که سخنی و رفتاری مایه ذلت آدمی را فراهم کند مصداق بارز منکر است پس آنچه مایه عزت است معروف و آنچه مایه ذلت انسان می شود منکر است.

آیت الله حسینی بوشهری به عوامل زمینه ساز ایجاد عزت و ذلت انسان اشاره کردند و گفتند: انسان هایی که بندگی خدا را می کنند، انسان های عزیز و باعزت هستند، همچنین بی نیازی از مردم و داشتن روحیه استغنا سبب عزتمندی انسان می شود، چراکه این افراد به خدا تکیه کرده و با قناعت می کنند و زندگی عزتمندانه ای دارند، از طرف دیگر جامعه به انسان های راست گو و صادق اعتماد کرده و این ها مایه عزت است.

ایشان با بیان همدلی و اتحاد به عنوان عامل دیگر از عوامل زمینه ساز ایجاد عزت در جامعه ابراز کردند: حضرت علی(ع) در نهج البلاغه می فرمایند، جامعه عرب امروز هرچند از نظر تعداد اندک اند اما دارای دو ویژگی هستند نخست اینکه همدلی دارند و دوم اینکه به دلیل همدلی شان در جامعه عزتمند هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اتحاد مسئولان و مردم را مورد توجه قرار دادند و گفتند: رهبری معظم انقلاب سخنی را بیان می کنند و مردم آن سخن را دنبال کرده و در برابر کوچک ترین توهین همه برآشفته می شوند و همه را عین هم تلقی می کنند این مایه عزت جامعه است.

آیت الله حسینی بوشهری داشتن روحیه مبارزه، جهاد و شهادت طلبی را عامل دیگر عزتمندی جامعه بیان و تصریح کردند: تعبیر امیرالمؤمنین(ع) این است خداوند متعال جهاد را واجب کرده و این مسئله مایه عزتمندی جامعه می شود.

ما شاهد هشت سال جنگ تحمیلی بوده ایم، اما امروز عزتمند هستیم و دشمن نمی تواند نگاه چپی به کشورمان داشته باشد چراکه هشت سال سخت جنگ را با عزتمندی پشت سر گذاشته ایم

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.