شعار سال و حمایت عملی از کالای ایرانی97/01/17

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس این شهر برگزار شد، در ادامه با اشاره به اقدام عملی در زمینه تحقق شعار سال گفتند: شعار امسال نیز از سوی رهبر معظم انقلاب، شعاری اقتصادی بود که در این زمینه باید دست به دست هم بدهیم و کارخانه های از کار افتاده را احیا کرده و جوانان را در مشاغل خود تثبیت کنیم.

امام جمعه قم  در ادامه به شروط تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی پرداختند و گفتند: اولین شرط رقابت پذیر کردن کالای ایرانی با کالای مشابه خارجی است.

معاون جامعه مدرسین حوزه بیان کردند: باید کیفیت کالای ایرانی را با نظارت مسئولان ارتقا داد؛ به صرف اینکه همه فقط به جمله حمایت از کالای ایرانی و زدن بنر کارها دست نمی شود بلکه باید اقدامی عملی انجام داد.

آیت الله حسینی بوشهری  با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در حرم رضوی اظهارکردند: ایشان با اشاره به چهل سالگی انقالب بیان کردند که باید به اصول بنیادین انقلاب، استقلال، آزادی و شعارهای مردم سالاری و اعتماد به نفس و خودباوری و عدالت و تحقق احکام دین و شریعت التزام داشت.

عدم خودباوری نسبت به ظرفیتهای ملی از موانع مهم جلوگیری از پیشرفت است؛ ژاپنی ها و برخی کشورهای دیگر که پس از جنگ نابود شده بودند تنها با نگاه به داخل و کار و تلاش بی وقفه به موفقیت رسیدند.

ایشان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در باب دوری از قبیله گرایی و حزبی گری در فعالیت های کشور بیان کردند: مسئولان و مردم باید در مقابل فساد بایستند و سبک زندگی ایرانی اسلامی را محقق کنند زیرا با این شکل و سبک به موفقیت نمی رسیم؛ رهبری هم بیان کردن که مشکل حل نشدنی در کشور نداریم و باید مشکلات را در داخل و با حفظ سبک زندگی اسلامی حل کنیم

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به شهادت حضرت کاظم(ع) بیان کردند:امام کاظم(ع) فرمودند که نکند دست به گناهانی بزنید که در جامعه شما سابقه نداشته است که این کار بلاها را نازل می کند؛ اگر این گناهان انجام شود بلاهای جدیدی بر مردم وارد می شود.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به سالروز شهادت آیت الله سیدمحمدباقر صدر و خواهر مظلومه اش گفتند: آثار ایشان امروز موجب افتخار جهان اسلام است؛ ایشان به شاگردان خود می گفتند که در امام راحل ذوب شوید؛ ایشان برای خود شان و شائونی قائل نبود و منتظر بود که نظر امام را دریافت کند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.