نهضت عاشورا مکتب فکری جوشان است98/08/01

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری گفتند: نهضت عاشورا یک مکتب فکری درحال حرکت و جوشش است که با جامعه امروزی ارتباط و پیوستگی دارد.

حضرت آيت الله حسيني بوشهري«دامت برکاته»،سه‌شنبه شب در آیین بزرگداشت دهه پایانی ماه صفر در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر افزودند: در باره نهضت عاشورا ۲ دیدگاه وجود دارد یکی که انحرافی است و پیروان اندکی دارد که این نهضت را دعوایی قبیله‌ای و مربوط به جهان عرب می‌داند

اما در دیدگاه دوم عاشورا همچون جریان رودخانه‌ای است که در طول تاریخ در حال حرکت و جوشان است‌.

در پیدایش حادثه کربلا چهار عنصر کلیدی ولایت گریزی، دین و عدالت ستیزی و تقدس زدایی نقش‌آفرین بودند که اگر این عناصر در هر جامعه‌ای پیش آید باید منتظر حادثه‌ای مشابه عاشورا بود.

پیام دیگر حماسه کربلا این است که فزونی افراد در مبارزه حق و باطل اهمیتی ندارد و کمی نفرات نباید انسان را از ورود به میدان مبارزه باز دارد

شمار کم با اراده استوار یارای استقامت در برابر ابرقدرت‌ها را دارد از این رو نباید در نبردها کم و زیاد بودن نیروها به شمار آید.

برای اصلاح فضای جامعه (امربه معروف و مبارزه با فساد و ابرقدرت‌ها) باید درس امام حسین را سرلوحه قرار دهیم و در مسیر درست از کمی نفرات نهراسیم.

درس دیگر عاشورا این است که به ما آموخت امام محور جامعه است همان گونه که ام البنین (س) می‌دانست و همه فرزندانش را فدای امام حسین کرد.

عاشورا یک حادثه زودگذر نیست بلکه یک مکتب و جریان تاریخی بود که تا پایان تاریخ می‌درخشد و ادامه دارد

دیدگاه‌ها   

لیدر
#1 لیدر 1398-08-01 15:25
بی خود نیست که میگن حسین خون خدا بود آدم از اینهمه جمعیت که همه حسینی هستن متعجب میشه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.