استادی در حوزه موفق است که در سیاست افراط و تفریط نکند 93/07/10

http://www.bushehri.net/images/zaman0mohammadrezapoor/a.jpgمدیر حوزه‎های علمیه کشور باارائه راهکارهای عملی در موفقیت اساتید با بیان اینکه در اظهار نظرهای سیاسی افراط و تفریط صورت نگیرد فرمودند: دقت داشته باشید نه راه افراط و نه تفریط را طی کنید.

حضرت آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته»، صبح دیروز (9مهرماه) در آغاز دوره هم اندیشی اساتید مدارس علمیه استان‏‎ها  که در سالن نرجس خاتون  قم برگزار شد اظهارداشتند: تسلط و مطالعه دقیق پیش از ارائه درس توسط اساتید، خدمت  مضاعف به فضای علمی حوزه و مدارس علمیه کشور است.

ایشان افزودند: کتاب های جدیدی که پیرامون دروس ارائه می شود؛ با مطالعه و اشراف تدریس  شود تا موجب امیدواری طلاب در دریافت پاسخ ها گردد.

مدیر حوزه‎های علمیه کشور «روش تدریس» و ارائه «طرح درس» را از ویژگی‎های اساتید ذکر کردند و بیان داشتند: اساتیدی که دوره‎های روش تدریس را طی کرده‎اند، درس خود را با هدف و طرح درس برگزار می‎کنند.

عضو شورای عالی حوزه بیان داشتند: نظم، دسته بندی دروس، تسلط در ارائه مطلب، از ویژگی‎های یک استاد خوب است.

امام جمعه قم با بیان اینکه مجال پرسش و پاسخ در کلاس‎های درس  ایجاد شود خاطرنشان کردند: اساتید باید روحیه پرسشگری در طلبه‎ها ایجاد کنند و مجال کافی را برای برای پرسش و پاسخ در کلاس اختصاص دهند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه «طلبه‎ها باید با روش تحقیق و سبک نوشتاری» آشنا شوند بیان داشتند: اساتید با برنامه ریزی و ارائه منابع تحقیقی در پایه‎های مختلف تحصیلی، سبک و شیوه‎های روش تحقیق، موجب تشویق طلبه‎ها باشند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.