۲۰ رشته تخصصی در حوزه‌های علمیه تشکیل شده است93/11/14

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman%2045.jpegمدیر حوزه‌های علمیه کشور حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته» فرمودند: رشته‌های تخصصی ابتدا با چند رشته شروع شد اما آرام آرام رشد کرد و امروز حدود ۲۰ رشته تخصصی در حوزه وجود دارد.

نماینده مردم شریف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری ‌در مراسم معارفه مدیر مراکز تخصصی حوزه که در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزارشد،اظهار داشتند: حضرت معصومه (س) به عنوان میهمان وارد قم شدند و تنها 17 روز در این شهر اقامت داشتند، ولی این میهمان گرامی امروز میزبان مردم قم و ارادتمندان اهل بیت (ع) در سراسر جهان است.
ایشان با اشاره به فرارسیدن سالروز ورود امام (ره) به ایرانبیان داشتند: در این روز همه نگاه‌ها متوجه حضور امام (ره) در تهران بود و مردم نگران بودند امام (ره) چگونه وارد تهران خواهند شد در واقع باید گفت امدادهای غیبی خداوند و حضور پرشور مردم در خلق آن استقبال گرم همه جهانیان را به تحیر واداشت.
آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه این جلسه به مناسبت معرفی حجت الاسلام و المسلمین کلباسی به عنوان مدیر مراکز تخصصی حوزه برگزار شده است عنوان کردند: رشته‌های تخصصی ابتدا با چند رشته شروع شد؛ اما آرام آرام رشد کرد و امروز حدود 20 رشته تخصصی در حوزه وجود دارد.
ایشان بیان کردند: در برهه‌ای از تاریخ احساس شد نیاز داریم طلاب تحت برنامه‌های دقیق‌تری قرار بگیرند و متخصص شوند و از این رو مراکز تخصصی ایجاد شد.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور اظهار داشتند: به یاری خداوند، رشته‌های تخصصی شروع به کار کرد و امروز چندین دوره فارغ‌التحصیل داریم که در حوزه و جاهای دیگر نقش آفرین هستند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مراکز تخصصی تاکنون زیر نظر معاونت آموزش و مدیریت قم اداره می‌شد، فرمودند: در شورای عالی حوزه‌ نگرانی وجود داشت که روند کار به کندی صورت می‌گیرد و برای تصویب یک رشته تخصصی مراحل طولانی طی می‌شد لذا با نظر اعضای شورای عالی مقرر شد، رشته‌های تخصصی زیر نظر مستقیم مدیر حوزه‌ اداره شوند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.