کریمان گره گشای مردم بوده و منتظر طرح مسئله نمی مانند92/06/16

http://h-bushehri.ir/images/namazjome/139106202181.jpgامام جمعه قم حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در نماز جمعه این هفته قم با دعوت همگان به تقوای الهی به روایتی از امام صادق(ع) در مورد تقوا اشاره کردند و اظهار داشتند: امام ششم شیعیان می فرماید که هرکس خداوند او را از ذلت گناه و معصیت به عزت تقوا برساند، خداوند او را بدون داشتن مال و منال، غنی خواهد کرد و اگر این انسان برخوردار از مال باشد او را عزیز می کند بدون اینکه دارای قبیله و عشیره ای باشد اما اگر کسی در مخالفت خداوند برآید از همه کس خواهد ترسید اما اگر خداترس باشد همگان از او می ترسند.

ایشان تاکید کردند که عزت و مال و منال در سایه تقوا به دست می آید و سپس با تبریک آغاز دهه کرامت به روایات متواتر در مورد کریمه اهل بیت(س) اشاره کردند  و فرمودند: بخشی از این روایات در مورد فضیلت زیارت آن حضرت است. در روایتی از امام صادق(ع) آمده است خداوند حرمی دارد و آن مکه است، پیامبر(ص) نیز حرمی دارد و آن مدینه است، علی(ع) حرمی دارد و آن کوفه است و حرم ما اهل بیت(ع) نیز قم است چرا که زنی از فرزندان من در آن دفن می شود که نامش فاطمه است و کسی که او را عارفا بحقها زیارت کند بهشت بر او واجب می شود.

معاون جامعه مدرسين حوزه علميه قم در مورد جایگاه فاطمه معصومه(س) نیز به داستانی از این بانوی کرامت اشاره کردند و افزودند: گروهی از بیرون شهر مدینه با طوماری از سوالات به درب منزل امام هفتم شیعیان رسیدند و پاسخ سوالات خود را می خواستند، سراغ امام موسی بن جعفر(ع) را گرفتند گفتند بیرون از شهر رفته است سپس سراغ امام رضا(ع) را گرفتند گفتند او هم همراه پدر رفته است در این بین فاطمه معصومه (س) گفت برای چه کار آمدید آنها سؤالات را نشان دادند و آن حضرت سئوالات را گرفت و فرمود فردا بیائید. مسافران فردا آمدند و پاسخ سئوالات را با مهر و امضای حضرت معصومه دریافت کردند در راه رفتن امام موسی بن جعفر(ع) را دیدند و داستان را برای او شرح دادند آن حضرت نامه را گرفت و فرمود پاسخها همین است که به شما داده است و سه بار فرمودند فداها و ابوها. که این تعبیری است که پیامبر(ص) در مورد فاطمه زهرا(س) به کار برده است.

ایشان عظمت قم را به عظمت کریمه اهل بیت(ع) دانستند و به خبری از امام صادق(ع) در مورد آینده قم اشاره کردند و فرمودند: در این خبر آمده است که در قم همه شیعیان و دوستداران ما اجتماع کرده و در آن ساختمانهایی ساخته می شود به نحوی که رودخانه در وسط شهر قرار می گیرد.

آیت الله حسینی بوشهری با طرح این سئوال که چه بهره ای از دهه کرامت می توانیم ببریم، به ویژگی های افراد کریم اشاره کردند و عنوان داشتند: یکی از ویژگی های کرامت شکرگذاری است؛ افراد کریم به کم قانع و شکرگذار خداوند هستند اما انسانهای لئیم با وجود نعمتهای فراوان ناسپاس هستند.

عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبري ادامه دادند: کریمان گره گشای مردم بوده و منتظر طرح مسئله نمی مانند و خود اقدام می کنند. افراد کریم خطاپوش هستند و از خطای دیگران می گذرند و خود را به غفلت می زنند. انسانهای کریم هیچگاه با گناه و معصیت نفس خود را کوچک نمی کنند.

عضو مجلس خبرگان در خطبه دوم نماز جمعه قم با تبریک میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) به هفته آغاز حج اشاره کردند وبیان کردند: حج که به عنوان نماد برادری و برابری و وحدت همه ساله در مکه برگزار می شود باید شرکت کنندگان در آن را معطوف این مسئله کند که همواره به یاد خدا بوده و با دقت در گفتار و رفتار الگویی برای دیگر ملتها باشند. خدای ناخواسته کاری نکنند که سبب وهن اسلام شود.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.