نامه رهبری؛ مصداق و الگوی برخورد فعال و مبتکرانه در جبهه‌ فرهنگی93/11/18

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman%205.jpegمدیر حوزه‌های علمیه کشور نامه اخیر مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی را مصداقی از برخورد فعال و مبتکرانه در جبهه‌بندی فرهنگی دانستند و فرمودند: این عمل مقام معظم رهبری سرمشق و الگوی خوبی برای کسانی است که در جبهه‌ فرهنگی در حال تلاش هستند.

حضرت آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته»، مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری در خصوص برخورد فعال و مبتکرانه با جبهه‌بندی فرهنگی که اخیراً در حکم آغاز دوره شورا بر آن تأکید کرده‌اند، فرمودند: رهبر معظم انقلاب بارها و بارها بر مسائل فرهنگی تأکید کرده‌اند و خوشبختانه ما شاهدیم که خود ایشان در همه صحنه‌ها به عنوان پرچمدار حرکت‌های فرهنگی انقلابی و اسلامی ظاهر می‌شوند.

ایشان نامه اخیر مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی را از این جمله دانستند و عنوان کردند: این حرکت مقام معظم رهبری در واقع مصداقی از برخورد فعال و مبتکرانه در جبهه‌بندی فرهنگی است که اخیراً خود ایشان بر آن تأکید داشته‌اند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزودند: این عمل مقام معظم رهبری سرمشق و الگوی خوبی برای کسانی است که در جبهه‌بندی فرهنگی در حال تلاش مجاهدانه هستند و بنا به توصیه رهبری باید این تلاش را به نحوی فعال و مبتکرانه صورت دهند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به مفاد نامه مقام معظم رهبری بیان کردند: ایشان در نامه خود نگاه جوانان را معطوف به آزاداندیشی کرده‌اند و خواسته‌اند که نگاه به اسلام را از حصاری که عموماً توسط سیاستمداران غربی طراحی شده و به چارچوبی برای ذهنیت اروپاییان و آمریکاییان در شناخت اسلام تبدیل شده است و در نتیجه آن چیزی جز نفرت و کینه نسبت به اسلام تولید نمی‌شود، بیرون بکشند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به این مطلب که خطاب مقام معظم رهبری در این نامه به جوانان است و از این طریق خواسته‌اند روح حقیقت‌جویی و کنجکاوی آنها را بیدار کنند، افزودند: این که شخصیتی در تراز و جایگاه مقام معظم رهبری دست به چنین کاری می‌زنند و بی واسطه، نسل جوان غربی را مورد خطاب قرار می‌دهند برای دنیای غرب غافلگیرکننده بود و اگر ما با الگوگیری از این ابتکار رهبری چنین اقداماتی را هم در سطح جامعه خودمان و هم در سطح جامعه جهانی داشته باشیم، مطمئناً به نتایج بسیار خوبی خواهیم رسید.

آیت‌الله بوشهری ادامه دادند: ما معمولاً دچار ملاحظات می‌شویم و گاهی تصور می‌کنیم که همیشه باید از روش‌های خاصی برنامه‌های خاصی را اجرا کنیم یا پیامی را منتقل کنیم اما می‌بینید که پیام رهبری در عین سادگی و بی‌آلایشی چه تأثیراتی را تا همین الان گذاشته و چه کنجکاوی‌ها و جستجوهایی را برای درک حقیقت برانگیخته است! این تأثیر تا جایی است که در فرانسه که به پیامبر(ص) توهین شد و البته در جاهای دیگر، گرایش برای آشنایی با اسلام و قرآن بسیار افزایش یافته است.

ایشان ضمن تأکید بر مسئله روش در تبلیغ اسلام، فرمودند: آنچه ما در پیام رسانی مقام معظم رهبری دیدیم از نظر روش تبلیغ، یک الگوست که باید به آن توجه شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری در پایان افزودند: شورای عالی انقلاب فرهنگی هم که در سال‌های اخیر تلاش‌های بسیار خوبی در صحنه فرهنگی کشور داشته، می‌تواند از این الگو و روش استفاده کند؛ یعنی صرفاً به جلسات متعارف بسنده نکند و از هر مناسبتی استفاده کند و ابتکار و خلاقیتی در امور فرهنگی داشته باشد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.