قم به پايگاه درمان معنوي و جسمي کشور تبديل شود94/04/26

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman2%2012.jpgمدير حوزه هاي علميه کشور فرمودند: بايد به شکلي فعاليت هاي درماني در قم انجام شود که مردم کشور بگويند که براي درمان معنوي و جسمي بايد به قم مقدس رفت و در آنجا درمان شد.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» دیروز ظهر در مراسم افتتاح بخش سي تي اسکن بيمارستان امام رضا(ع)قم  با اشاره به خدمات گران بهاي تامين اجتماعي در کشور اظهارداشتند: بايد به شکلي فعاليت هاي درماني در قم انجام شود که مردم کشور بگويند که براي درمان معنوي و جسمي بايد به قم مقدس رفت و در آنجا درمان شد.

مدير حوزه هاي علميه کشور با اشاره به فعاليت هاي مثبت سازمان تامين اجتماعي در رفع مشکلات مردم عنوان کردند: اين سازمان به دليل حضور گسترده مردم تحت پوشش زمينه ساز خدمت رساني گسترده به مردم بوده است.

ایشان افزودند: اين سازمان در ايران و چه در خارج از کشور، هميشه بيشترين نقش را در ارايه خدمات اجتماعي و درماني داشته است و همه دولت ها بايد وظيفه خود را در قبال حمايت از اين سازمان که در واقع حمايت از مردم است انجام دهند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به روايتي از امام علي(ع) در خصوص مسئوليت پذيري بیان کردند: امام علي(ع)مي فرمايند؛  هر کس بايد در حد توان خود مسئوليت پذير باشد و اين مسئوليت پذيري بايد در حوزه توانمندي هاي هر فرد باشد.

ایشان بيان کردند: مسئوليت پذيري بسيار مهم است حتي کسي که درآمد يک خانواده را نيز تامين مي کند از نظر خدا يک مجاهد است؛ در واقع مسئولين و کساني که نان آور و کارگر هستند در مقام مجاهد هستند و خداوند نيز چنين پاداشي براي آنها در نظر گرفته است.

آيت الله حسيني بوشهري اظهارکردند: امام علي(ع) مي فرمايند، اين مسئوليت پذيري، ابتدا بايد به شکل يدي باشد و هر کسي بر اساس توانمندي که دارد وارد ميدان شود و مشکلات مردم را رفع کند، ولي اگر از اين طريق نيز نتوانست کاري انجام دهد بايد با زبان خود براي مردم کار کند.

معاون جامعه مدرسين حوزه علمیه قم در ادامه افزودند: در حقيقت هرکسي که دوست دارد ولي کاري از دستش بر نمي آيد، مي تواند با رايزني و زبان، کاري براي مردم از پيش ببرد که اين کار نيز به دليل اهميت جهاد از مصاديق جهاد در راه خدا خواهد بود.

آيت الله حسيني بوشهري بيان کردند: در ادامه اين روايت مي خوانيم که حضرت فرمودند؛  اگر توان همراهي با طرف مقابل را با زبان خود هم نداريد، بايد با دل و قلب تان فعالان وخادمان را همراهي کنيد تا در ثواب کار آنها شريک باشيد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.