دين منهاي تقوا ويران است و آباداني ندارد95/03/21

http://bushehri.net/images/0be52bc4d77f3aef1f171609882eb909_M.jpgحضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» نماينده مردم شريف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبري طي سخناني با اشاره به روايتي ازحضرت علي عليه السلام درباره تقوا  فرمودند:قال أمير المؤمنين عليه أفضل صلوات المصلين:«إنَّ التَّقْوي دارُ حَصینٍ عَزیزٍ لِّمَنْ لَّجَأ إلَیْهِ وَ الْفُجور دارُ حِصْنٍ ذَلیلٍ لا یُحْرَضُ أهْلَهُ وَ لا یَمْنَعُ مَنْ لَّجَأ إلَیْهِ»

. امیر مؤمنان علی علیه الصلاه و السلام فرمودند به راستی که تقوا پناهگاه محکم و استواری است، دنبال پناهگاه می گردید تقوا پیشه کنید، برای کسی که بدان پناه ببرد. گناه پناهگاهی است سست و بی ارزش که اهل خود را نگه نمی دارد و زشتی ها را از کسی دور نمی کند. بنابراین یا باید سراغ تقوا برویم یا سراغ گناه و انسان عاقل راهی را برمی گزیند که خیر و صلاح او در آن است.

«إنَّ تَقْوَي الله عِمارَةُ الدّينِ وَ عِمادُ الْيَقينِ وَ إنَّها لَمِفْتاحُ صَلاحٍ وَ مِصْباحُ نَجاحٍ»

ایشان افزودند:در این کلام نورانی امیر مؤمنان در رابطه با تقوا چنین آمده است. فرمودند که تقواي الهي موجب عمارت و آباداني دين مي شود. تقواي الهي پايه و اساس يقين است. تقوا موجب صلاح و درستي در زندگي و چراغ پرفروغ رستگاري است. خیلی کلام ارزشمندی است. معلوم می شود دين منهاي تقوا ويران است و آباداني ندارد. يقين اگر تقوا کنار آن نباشد پايه و اساس ندارد. درستي و راستي در جامعه اسلامي منهاي تقوا معنا ندارد. اگر بخواهيم راه رستگاري را در پيش بگيريم بايد از چراغ پرفروغ و روشنايي بخش تقوا استفاده کنيم. اینها ویژگی های تقواست که باید در زندگی وجود پیدا کند.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان فرمودند:پروردگارا ما را بيامرز. به اسلام و اسلاميان عزت عنايت فرما. پروردگارا توطئه های دشمنان را به خودشان برگردان. انقلاب ما را در میان ملل جهان سربلند نگاه دار. به امام امت روح و رضوان عنایت فرما. به مراجع بزرگوار تقلید گذشته و به علمایی که از میان ما رفته اند،و برکات فراوانی در جامعه ما داشته اند، خدایا به همه آنان روح و ریحان عنایت فرما. به رهبر عزیز انقلاب، به مراجع بزرگوار تقلید سلامت عنایت فرما. به این مردم خوب ما که در همه ساعات خودشان را وقف اسلام و انقلاب کرده اند، خدایا عزت دنیا و آخرت مرحمت فرما. باران رحمتت را شامل حال امت اسلامي بگردان.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.