خلاصه خطبه های نماز جمعه مورخ 1401/09/18

امام جمعه قم گفتند: تا زمانی که روحانیت در کنار مردم و مردم در کنار روحانیت است هیچ ضربه ای به نظام اسلامی وارد نمی‌شود، کسانی که دل در گروه انقلاب دارند بدانند روحانیت پای کار است و تکه تکه می‌شود اما اجازه نمی‌دهد به نظام آسیبی برسد، در این شرایط سخت مردم و بسیجیان هم پای کار هستند.

حضرت آیت الله حسینی بوشهری، «دامت برکاته» در نماز جمعه این هفته  قم که در مصلای قدس برگزار شد، با بیان اینکه انسان اگر نسبت به نتیجه اعمال خود آگاه شود سراغ گناه نمی‌رود، اظهار کردند: یکی از برکات ترک گناه احساس شخصیت و رضایت است، انسانی که دچار گناه است احساس شرمندگی می‌کند.

ایشان افزایش نعمت‌های الهی را از جمله برکات ترک گناه دانستند و عنوان کردند: خداوند متعال آمرزنده است اما شرط آن توبه از گناه و ترک گناه است.

امام جمعه قم محبوبیت نزد خداوند متعال و روشن‌بینی را از جمله دیگر برکات ترک گناه برشمردند و گفتند: انسان‌های تیزبین و برخوردار از نور الهی در خشت خام مسائلی را می‌بینند که دیگران در آینه نمی‌بییند، بر اساس آیات و روایات، انسانی که در مسیر ترک گناه قرار گیرد از چشم الهی برخوردار می‌شود و چیزهایی را می‌بیند که دیگران نمی‌بینند همانطور که امام خمینی(ره) قبل از اینکه نتیجه نهضت مشخص باشد گفتند انقلاب اسلامی پیروز می‌شود.

ایشان با بیان اینکه صبر بر تقوا به معنای دوری از گناه است، عنوان کردند: تحمل رسیدن به تقوا آسان‌تر از عذاب الهی در درگاه خداوند متعال است.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به فرا رسیدن ایام شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کردند: این مصیبت را محضر امام زمان(عج) و ارادتمندان اهل‌بیت(ع) تسلیت عرض می‌کنم، سخن گفتن در مورد این شخصیت راحت نیست.

 

این بانوی بزرگوار در طول زندگی کوتاه خود درس‌های بزرگی برای جامعه دوران خود و دیگر جوامع بشری عرضه کردند، درس‌هایی در حوزه ایمان، اخلاص، ساده زیستی، ایثار و گذشت به ما آموختند یکی دیگر از درس های ایشان حفظ حجاب و عفاف است که امروز مورد نیاز جامعه است.

افرادی که دم از اهل‌بیت(ع) می‌زنند باید بدانند که راه فاطمی، راه پاک زیستن، پاک زندگی کردن و حجاب و عفاف است، شبیه بیگانگان بودن و به ساز آن‌ها حرکت کردن دور از مکتب اهل‌بیت(ع) است، نمی‌شود کسی نام مسلمان را یدک بکشد اما راه و مسیر او راه و مسیر دیگری باشد.

آیت الله حسینی بوشهری، ادامه دادند: بانوان باید توجه کنند که نقشه اساسی امروز دشمن این است که مأموریت رضا خان توسط عده‌ای دیگری در کشور اجرا شود و چادر از سر زنان برداشته شود و زنان با وضعیتی که دشمن پسند باشد در جامعه حاضر شوند که این برای جامعه ما ننگ است.

ایشان ولایت مداری را دیگر ویژگی حضرت زهرا(س) برشمرد و گفت: ما با الگوبرداری از حضرت زهرا(س)، برای پاسداری از این انقلاب که ریشه در مکتب اهل بیت(ع) دارد ولایت مداری خود را در گفتار و عمل به اثبات می‌رسانیم.

آیت الله حسینی بوشهری از حوزه علمیه قم، مراجع تقلید، مردم رشید، فهیم و ولایت مدار قم برای حضور در تجمع میثاق با ولایت در فیضیه، مدارس علمیه و آستان مقدس یاد کردند و گفتند: کسانی که دل در گروه انقلاب دارند بدانند روحانیت پای کار است و تکه تکه می‌شود اما اجازه نمی‌دهد به نظام اسلامی آسیبی برسد، در این شرایط سخت مردم و بسیجیان هم پای کار هستند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه حوزه خاستگاه انقلاب بوده و خاستگاه انقلاب باقی خواهد ماند، گفتند: حکم تحریم تنباکو و فتوای میرزای شیرازی بزرگ یکی از اقدامات مرجعیت شیعه و روحانیت بود، روحانیت هر جا نیاز دیده که باید به صحنه بیاید به تیر استعمار توجهی نکرده و تاج و تخت شاهنشاهی برایش مهم نبوده است.

ایشان با تاکید بر اینکه دشمن با شناخت دشمن در جریان تحریم تنباکو توطئه‌های خود را علیه روحانیت دنبال کرده است، اظهار کردند: امروز تمرکز خود را بر روحانیت و شخصیت والای انقلاب قرار داده‌اند چراکه می دانند تا زمانی که روحانیت در کنار مردم و مردم در کنار روحانیت است هیچ ضربه ای به نظام اسلامی وارد نمی‌شود، به دشمن اخطار می دهیم که آزموده را آزمودن خطاست روحانیت و رهبری را آزمایش نکنید وگرنه پاسخی کوبنده تر دریافت خواهید کرد.

در تاریخ ثبت شده است که در 16 آذر سه نفر از دانشجویان استکبارستیز به شهادت رسیدند و نظام ستم شاهی این شهادت را رقم زدند، دانشجویان ایران اسلامی در صحنه‌های مختلف حضور داشته‌اند، لانه جاسوسی را تسخیر کردند، در دفاع مقدس حضور داشتند، در تشکیل سپاه فعال بودند، امروز در تولید علم و فناوری برای کشور افتخار آفرین هستند و در جهاد سازندگی تلاش می‌کنند.

ایشان  ادامه دادند: به صراحت عرض می‌کنم با همه شرایط به وجود آمده طیف وسیعی از دانشجویان در خط امام بودند و خواهند بود، دانشجویان با قامتی استوار در میدان هستند اما اگر احیانا کسی از این شاخصه‌های دانشجوی انقلاب اسلامی جدا شد و در زمین دشمن بازی کرد و خوشحالی کرد که رژیم صهیونیستی و آمریکا بسیجی و طلبه را شهید می کنند این فرد نمی تواند در جنبش دانشجویی ما حضوری فعال داشته باشد این فرد به حرکت دانشجویی پشت کرده است، این افراد باید بدانند دشمن استقلال کشور را هدف گرفته است و می خواهد دانشجویان مروج مصرف گرایی باشند و جامعه را به سمت مصرف گرایی هدایت کنند و تولید علم تعطیل شود.

 

Please publish modules in offcanvas position.