خلاصه خطبه های نماز جمعه قم مورخ98/05/04 به امامت حضرت آیت الله حسینی بوشهری «دامت برکاته»

امام جمعه قم با ذکر این مطلب که رسما به دنیا اعلام می کنیم که خواهان آزادی و امنیت راه های کشتیرانی هستیم، بیان کردند: اجازه نمی دهیم کسی امنیت کشتیرانی را در خلیج فارس مختل کند و به دیگران نیز اجازه فضولی و کارشکنی نمی دهیم.

حضرت آیتالله حسینی بوشهری«دامت برکاته» در خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس با اشاره به سالروز چهلمین سالروز نماز جمعه در کشور بیان کردند: اولین نماز رسمی در جمهوری اسلامی در روز 5 مرداد تشکیل شد؛ زیرا پیش از انقلاب آیت الله العظمی اراکی مراسم نماز جمعه در قم را به جای می آوردند.

نماز جمعه به منزله یک رساله بسیار قوی است که هر هفته در قرارگاه های نماز جمعه و مصلاها برگزار می شود؛ مردم در نماز جمعه نسبت به مسایل روز جامعه آگاهی پیدا می کنند.

یکی از عواملی که مردم را پس از چهل سال و در همه صحنه ها در مقابل هجمه ها نگاه داشته، برپایی همین نماز جمعه است؛ مردم در نماز جمعه توطئه شناس می شوند؛ نمازهای جمعه، مرکز حل اختلاف است.

نماز جمعه دارای دستاوردهای اجتماعی، سیاسی و اخلاقی و فرهنگی و اقتصادی و امنیتی است؛ از همین روی است که رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با ائمه جمعه نسبت به مردمی بودن و حساس بودن نسبت به انقلاب و توطئه های دشمنان، توسط ائمه جمعه تاکید کردند.

یکی از مسایلی که امروز در جامعه ما مطرح است و دین داران ما نگران آن هستند، تقوا در مورد عفاف و حجاب در جامعه است که مورد تاکید مقام معظم رهبری بود که بیان کردند.

خطیب جمعه قم در خطبه اول گفتند: عدالت اجتماعی یکی از مهمترین مسایلی است که در حوزه اجتماعی اسلام دارای اهمیت فوق العاده است.

یک دسته از موانع تحقق عدالت اجتماعی مرتبط به مسئولان و یک دسته از این مسایل نیز به مردم باز می گردد.

اگر مدیران و مسئولان و مردم در امور خود پیش داوری کنند و از نظر کارشناسان استفاده نکنند و بر اساس حدس و گمان مطالب خود را بیان کنند قطعا مشکلاتی در این زمینه ایجاد می شود.

وقتی تمایل حاکمان، حاکم بر حکمرانی آنها شد، چنین جامعه ای رنگ عدالت اجتماعی را نخواهد دید.

ایشان  با نکوداشت آیات طالقانی و مشکینی بیان کردند: آیت الله مشکینی انسانی عالم، فقیه، مجاهد و متخلق به اخلاق الهی بود؛ خطبه های سازنده و اخلاقی ایشان به شکلی بود که وقتی کسی از پای خطبه های ایشان برمی خواست احساس آرامش می کرد.

ایشان مسئولیت های سترگی در نظام مقدس جمهوری اسلامی داشت و سنگربان بزرگ نماز جمعه بود؛ ملت ما به آیت الله ها مشکینی ها افتخار می کند.

متاسفانه رسانه های دنیا که عده ای از آنها مزدوران غربی ها هستند، زمانی که نفتکش ما در جبل الطارق توسط انگلیسی ها توقیف شد، این رسانه سکوت کردند، ولی رهبر ما فرمودند که نیروهای مومن ما در جایی که باید اقدام لازم را انجام می دهند؛ آنها کشتی ما را نابجا توقیف کردند ولی ما بر اساس مقررات بین المللی این کشتی متخلف را توقیف کردیم.

دشمنان تصور می کنند این نیروی نظامی و امنیتی ما همان سیستم گذشته است، ولی کور خوانده اید و هر اقدامی انجام دهید این ملت بیدار تو دهنی سختی به شما خواهد زد.

خطیب جمعه قم با ذکر این مطلب که رسما به دنیا اعلام می کنیم که خواهان آزادی و امنیت راه های کشتیرانی هستیم، بیان کردند: اجازه نمی دهیم کسی امنیت کشتیرانی را در خلیج فارس مختل کند و به دیگران نیز اجازه فضولی و کارشکنی نمی دهیم.

ایشان با اشاره به دستگیری جاسوسان آمریکایی گفتند: رهبری عزیزما بارها بر مساله نفوذ تاکید می کنند ولی عده ای این بحث را جدی نگرفتند، ولی شاهد بودیم که عده ای از جاسوسان در مراکز حساس نفوذ کرده بودند ولی به فضل خدا توسط نیروهای امنیتی و اطلاعاتی ما دستگیر شدند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به سفر جانشین حماس و دیدار با رهبر انقلاب گفتند: رهبر معظم انقلاب در این دیدار بر مساله مقاومت تکیه کردند و روی این مساله که خداوند وعده داده است بر اساس مقاومت، پیروزی قطعی است و این که سید حسن نصرالله بیان کرده است روزی در قدس نماز می خوانیم، قطعا این سخن از نظر منطقی و عقلی درست است و محقق خواهد شد.

روزگاری فلسطینی ها با سنگ مبارزه می کردند ولی امروز به هر نقطه ای در اسراییل که ارایه کنند حمله خواهند کرد.

در این ایام تعداد زیادی از مومنان راهی حج شدند و برای این عزیزان نیزدعا می کنیم که با حج مقبول به وطن بازگردند و میزبانان خانه خدا نیز باید رعایت میزبانی کنند که این مساله آبرو و اعتبار آنها محسوب می شوند.

آیت الله بوشهری در پایان خطبه دوم خود بیان کردند: بر اساس اطلاعات مدیران آموزش و پرورش از اول مرداد برای کسانی که بی سواد هستند، کلاس های نهضت سوادآموزی آغاز می شود و  این بشارت داده شده که استان قم در میان سایر استان ها در این زمینه دارای رتبه برتر بوده است.

ایشان با اشاره به روز زیارت امام رضا(ع) و دحوالارض تصریح کردند: روزه گرفتن روز 25 ذی قعده در روایات ما، پاداشی نظیر 70 سال روزه و 100 سال عبادت دارد؛ نباید از این روزها غفلت کرد.

Please publish modules in offcanvas position.