خلاصه خطبه های نماز جمعه قم مورخ98/04/14 به امامت حضرت آیت الله حسینی بوشهری «دامت برکاته»

حضرت آیتالله حسینی بوشهری«دامت برکاته» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلی قدس برگزار شد طی سخنانی با تبریک دهه کرامت، اظهار داشتند: این دهه با میلاد مسعود کریمه اهل بیت، حضرت معصومه سلام الله علیها آغاز شد و تا میلاد امام رضا علیه السلام ادامه دارد و این امر را از خدا می‌طلبیم که ما را پیروان واقعی اهل بیت (ع) قرار دهد.

هر امامزاده‌ای در هر نقطه، یک قرارگاه فرهنگی است و این اماکن برای مردم مایه آرامش است و مسئولان باید این بقاع متبرکه را از نظر فرهنگی ساماندهی کنند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه در ادامه با اشاره به دیدار کارگزاران حج با رهبر معظم انقلاب، ابراز داشتند: مقام معظم رهبری وظیفه زائران و حاجیان را در این دیدار مطرح کردند و فرمودند «حج از ارکان عزت مسلمین است» و بر توجه به موضوع وحدت امت اسلام و دفاع از مظلوم تأکید کردند.

امت اسلامی و حجاج ما باید در مراسم حج در کنار هم وحدت خود را نشان دهند و از فضای معنوی سرزمین وحی بهره‌مند شوند و به وظایف سیاسی و عبادی خود عمل کنند و میزبانان نیز باید وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

ایشان به سالگرد هدف قرار دادن هواپیمای ایرانی توسط آمریکا در خلیج فارس اشاره کردند و گفتند: جنایات ضد بشری آمریکا علیه ملت ایران فهرست بلندبالایی است و این در حالی است این کشور دیگران را به عدم رعایت حقوق بشر متهم و دیگران را تحریم و تهدید می‌کند.

ایشان با اشاره به توافق برجام نیز گفتند: از روزی که آمریکا از برجام خارج شده تا به امروز تحریم‌های زیادی علیه ملت ایران اعمال کردند و انتظار ایران بود که کشورهای اروپایی مطالبات ایران را دنبال کنند اما آنها فقط لبخند می‌زنند و وعده می‌دهند و قدمی بر نداشتند.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه دادند: پس از یک سال صبر بر اساس بند ۳۶ برجام، ایران تصمیم گرفت تا به دلیل رعایت عدم تعهدات طرف مقابل، تعهدات خود را بکاهد و ما تا به امروز ۲ اقدام را انجام داده‌ایم و ۱۶ تیرماه نیز موعد دیگر عدم تعهد ایران در قبال برجام است و اورانیوم غنی شده به جایگاه قبلی باز می‌گردد.

ایشان با بیان اینکه راهبرد دشمنان فشار علیه مسئولان و ملت است تا پیشنهاد مذاکره آنها را بپذیرند، گفتند: آمریکای بی خرد در تصمیم آخر، رهبری را تحریم کرد که نشان دهنده عدم شناخت آنان از منطقه و جهان است و رهبر معظم انقلاب که در جهان میلیون‌ها مقلد دارند از تحریم و تهدید نمی‌ترسند.

در زمان شاه نیز امام راحل را تحریم کردند اما سیل پرداخت وجوهات ملت افزایش یافت و ما به آنها می‌گوئیم که مردم ایران تحریم رهبری را به صخره گرفتند و ما حمایت‌های جهان و ملت‌ها را خواهیم داشت و انشا الله کار به جایی خواهد رسید که آمریکایی‌ها اظهار ندامت خواهند کرد.

آیتالله حسینی بوشهری با تأکید بر احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: هر برنامه ای که بر خلاف عدالت اجتماعی باشد مصداق منکر است و باید از آن نهی شود.

برخی از موانع اجرای عدالت اجتماعی مربوط به مسؤولان و برخی دیگر از سوی مردم است، مسؤولان و کارگزاران جامعه باید موانع عدالت اجتماعی را از سر راه بردارند، نخستین مانع از سوی مدیران و مسؤولان این است که گاهی مدیران تحمل شنیدن حرف حق را ندارند و با واقعیات جامعه آشنا نمی شوند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه اظهار داشتند: اگر مسؤولان خود را برتر از دیگران دیدند و برای خود امتیازات ویژه قائل شدند نمی توانند عدالت اجتماعی را اجرا کنند چرا که اگر کسی تنها به فکر خود باشد نمی تواند به مشکلات و دغدغه های جامعه رسیدگی کند.

ایشان در خطبه دوم با تبریک آغاز دهه کرامت ادامه دادند: باید از خدا بخواهیم که حیات و ممات ما در مسیر اهل بیت(ع) باشد، پاداش فراوانی برای زیارت کریمه اهل بیت(ع) بیان شده و اگر کسی با معرفت کامل ایشان را زیارت کند بهشت بر او واجب می شود، زندگی انسان باید منطبق بر سیره اهل بیت(ع) باشد نه این که این تبعیت صرفا در ادعا باشد.

 

Please publish modules in offcanvas position.