خلاصه خطبه های نماز جمعه قم مورخ98/02/06 به امامت حضرت آیت الله حسینی بوشهری «دامت برکاته»

حضرت آیت الله حسینی بوشهری «دامت برکاته»، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی این شهر برگزار شد، با محکومیت اقدام اخیر آمریکا در تروریست اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار داشتند: باید سوال کرد چرا آمریکا دست به چنین اقدامی زده است که این امر نشانگر عصبانیت آنها است چرا که آمریکایی‌ها هزینه‌های زیادی در غرب آسیا داشته‌اند و با حضور سپاه در میدان نتیجه‌ای برای آنان حاصل نشده است.

آمریکایی‌ها در هر کجا که ورود کرده‌اند با شکست مواجه شدند و آنان تصور می‌کنند با تروریست اعلام کردن سپاه، این نهاد انقلابی در کشور تضعیف می‌شود اما داستان برعکس شد و همه ملت در دولت و مجلس از سپاه پاسداران حمایت کردند و حتی کسانی که این نهاد را قبول نداشتند وقتی رشادت‌های سپاهیان از ابتدای انقلاب تا به امروز در عرصه‌های مختلف را دیدند از سپاه قهرمان پشتیبانی کردند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اقدام اخیر آمریکا در لغو معافیت ۸ کشور برای خرید نفت از ایران، گفتند: رهبر معظم انقلاب در واکنش به این تصمیم آمریکا فرمودند که ایران هر چقدر که بخواهد نفت تولید و توزیع می‌کند و آنان با این اقدامات می‌خواهند ملت ما را خسته کنند.

ایشان فرمودند:تولید جز با همت بلند کارگران در کشور تحقق نمی‌یابد و مسئولان باید این بخش را جدی بگیرند و یکی از دغدغه‌های ما این است که کارخانه‌ای در کشور تعطیل نشود و کارگران نیز بیکار نشوند که در این راستا باید نسبت به تعامل کارگر و کارفرما توجه ویژه شود.

آیت الله حسینی بوشهری افزودند: واردات بی رویه نیز نباید در کشور صورت گیرد که این امر به بخش تولید آسیب می‌زند و دستگاه قضائی نیز باید مراقبت داشته باشد تا کارخانجاتی که به بخش خصوصی واگذار می‌شود این کارخانجات با تعدیل نیروها به تعطیلی کشاندن نشود و به جای آن برج ساخته نشود.

ایشان همچنین با اشاره به ۱۲ اردیبهشت‌ماه، روز معلم بیان داشتند: معلمان الگوهای جامعه اسلامی هستند که علم و اخلاق را به دانش آموزان می‌آموزند که باید تلاش شود حقوق معلمان پاس داشته شود چرا که آنها انسان‌های پر تلاش را برای آینده کشور تربیت می‌کنند.

ایشان با اشاره به وقوع سیل در ابتدای سال جاری در برخی از استان‌های کشور گفتند: اقشار مختلف مردم ما از نظامی‌ها و دانشگاهیان و حوزویان برای امداد رسانی به سیل زدگان وارد میدان شدند و به فرموده رهبری سیل حضور مردم در برابر سیل ویرانگر به میدان آمدند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه با فرا رسیدن فصل تابستان یکی از مشکلات سیل زدگان گرما است، افزودند: باید امکانات لازم در زمینه وسایل سرمایشی برای کسانی که در چادرها به سر می‌برند فراهم شود و دولت نیز باید تمام تلاش خود را برای مردم سیل زده به کار ببندد چرا که آنها تمام هستی خود را از دست داده‌اند و برخی‌ها تنها یک دست لباس بر تن دارند.

ایشان افزودند: یکی از مشکلات جدی سیل زدگان موضوع مسکن است چرا که برخی از منازل آنان دیگر قابل سکونت نیست.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به روز شوراها، به سیلاب گسترده در برخی نقاط کشور اشاره کردند و گفتند: تلفات اگرچه کم بود، اما حتی یک نفر هم مایه تاسف و تاثر است؛ بسیاری از مردم خسارات زیادی را متحمل شدند، اما شاهد حضور گسترده مردم برای کمک‌رسانی بودیم که جای تقدیر دارد.

مردم ما از دورترین نقاط برای کمک به مردم سیل‌زده حضور پیدا کردند، طلاب، نیرو‌های نظامی، انتظامی، دانشجویان، اقشار مختلف مردم حضور پیدا کردند و صحنه‌ای فراموش‌ناشدنی در تاریخ کشور برجای گذاشتند؛ آفرین بر مردمی که دل دوستان را شاد کرده و دشمنان را مایوس می‌کند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به آغاز دهه تکریم مساجد گفتند: کسانی که وارد مساجد می‌شوند در روایات به عنوان زائر خدا شناخته شده‌اند پس باید تلاش کرد که جایگاه و شان مساجد حفظ شوند.

امام جمعه قم با تاکید بر جاذبه‌سازی برای حضور مردم و جوانان در مساجد تصریح کردند: نظم مسجد، عدم ایجاد مزاحمت، برنامه‌ریزی، خوش‌رفتاری دست‌اندرکاران، پرهیز از افراط و تفریط و... برای مردم جاذبه ایجاد می‌کند.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه خودرو‌ها و جاده‌های ما ایمن نیستند گفتند: گاهی در تصادفات و سوانح تلفاتی ایجاد می‌شود که شاید به اندازه یک هواپیمایی غول‌پیکر نباشد. علائم راهنمایی و رانندگی باید درست باشند، خودرو‌ها ایمن باشند و رانندگانی که آشنایی کامل ندارند رانندگی نکنند و خودروسازان هم دقت کنند.

 

Please publish modules in offcanvas position.