خلاصه خطبه های نماز جمعه قم مورخ97/06/16 به امامت حضرت آیت الله حسینی بوشهری «دامت برکاته»

امام جمعه قم حضرت آیتالله حسینی بوشهری«دامت برکاته» درخطبه های نماز جمعه این هفته قم که در مصلی برگزار شد با اشاره به برگزاری اجلاسیه مهم مجلس خبرگان رهبری در روزهای گذشته بیان داشتند: در این اجلاسیه مطالب مهمی ارائه شد و مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص مسائل اقتصادی و معیشتی از سوی قوای سه گانه مورد پیگیری قرار گرفت.

ریاست قوه قضاییه و مقننه در این اجلاسیه حضور یافتند و به تبیین مسائل پرداختند و به سؤالات خبرگان ملت پاسخ دادند.

آیت الله حسینی بوشهری بیان داشتند: خبرگان رهبری در این شرایط سختی که مردم با آن مواجه هستند و دارای مشکلات اقتصادی و معیشتی هستند در کنار مردم و برای خیرخواهی مسائل آنها را دنبال کردند و در این راستا مسئولین سه قوه فراخوان شدند و از آنها در خصوص مسائل معیشتی مردم سؤال شد.

رئیس مجلس خبرگان بیانات خوبی در خصوص مشکلات معیشتی مردم داشتند و به امیدواریم بتوانیم مسائل مورد نظر مورد پیگیری جدی قرار گیرد.

عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزودند: در روز گذشته نیز اعضای مجلس خبرگان رهبری به دیدار رهبر معظم انقلاب رفتند که در این دیدار نیز نکات بسیار مهمی مطرح شد.

مقام معظم رهبری در این دیدار بر این نکته مهم تأکید کردند که نباید در کنار جنگ اقتصادی که دشمنان علیه کشور ما ایجاد کردند ناامیدی نیز در کشور گسترده شود که در این راستا جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی و فضاسازی دشمنان در همین زمینه مطرح شده است و ما نباید در درون به جان هم بیفتیم که در این صورت عملاً در میدان دشمن بازی کرده‌ایم و این طراحی دشمنان است.

ایشان فرمودند: تحریم را دشمنان ایجاد کرده‌اند و ما معتقدیم دشمنانی در داخل نیز وجود دارند و برخی از سوء تدبیری‌ها نیز در مسئولان دیده می‌شود اما تأکید رهبر معظم انقلاب آن است که ایجاد یأس و ناامیدی موجب تضعیف کشور خواهد بود و باید در برابر جنگ تبلیغاتی دشمنان مقابله کنیم.

احتکار کنندگان بدانند آنها در جهت اهداف دشمنان حرکت می‌کنند و کسی که کالای را احتکار می‌کند و قیمت را سرسام آور اعلام می‌کند در واقع همان اهداف دشمنان را پیاده می‌کند و نباید امروز ملت به جان هم بیفتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کردند: ملت ایران در راستای پیروزی انقلاب اسلامی تلاش‌های زیادی کرد و امروز نیز برای استمرار آن باید تلاش زیادی انجام دهند.

مشکلات اقتصادی تنها با برخورد دستگاه قضایی حل نمی‌شود اما باید شرایط به گونه‌ای باشد تا هیچ فردی به خود اجازه تخلف ندهد و دستگاه قضا اقدامات خوبی را که شروع کرده باید با جدیت ادامه دهد و به قول رئیس مجلس خبرگان دستگاه قضایی با دانه درشت‌ها باید برخورد جدی کند تا آنها نیز حساب کار دستشان بیاید.

آیت‌الله حسینی بوشهری بیان داشتند: مشکلات اقتصادی تنها با برخورد دستگاه قضایی حل نمی‌شود اما باید شرایط به گونه‌ای باشد تا هیچ فردی به خود اجازه تخلف ندهد و دستگاه قضا اقدامات خوبی را که شروع کرده باید با جدیت ادامه دهد و به قول رئیس مجلس خبرگان دستگاه قضایی با دانه درشت‌ها باید برخورد جدی کند تا آنها نیز حساب کار دستشان بیاید.

آیتالله حسینی بوشهری با اشاره مسائل کشور عراق بیان داشتند: پس از برگزاری چهار ماه از انتخابات هنوز دولت در این کشور تشکیل نشده است که دشمنان در این زمینه اهدافی را دنبال می‌کنند و آنها نباید بگذارند مردم عراق دچار مشکلات شوند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم ادامه دادند: نمایندگان مجلس عراق باید مراقب توطئه دشمنان باشند و نباید اجازه دهند که تفرقه در کشور عراق به وجود بیاید و امت اسلامی و همه اقشار عراق باید برای حفظ وحدت عراق تلاش کنند و گروه حشدالشعبی که برای حفظ تمامیت عراق جنگیده این مجموعه می‌بایست همچنان مورد توجه قرار گیرد.

امروز در کشورمان سران سه کشور ایران روسیه و ترکیه جلسه مهمی را برگزار می‌کنند که اقدام و تصمیم آنها بسیار مهم خواهد بود که امیدواریم با توجه به پیشرفت‌های ارتش سوریه تصمیمات خوبی برای از بین بردن تکفیری‌ها برداشته شود و خاک سوریه از وجود تروریست‌ها پاکیزه شود.

امام جمعه قم با بیان اینکه خبرگان ملت دلسوزانه پیگیر حل مشکلات مردم هستند، گفتند: نباید به دلیل رفتار برخی افرادی که امکانات مالی دارند مستضعفان دچار مشکل شوند.

ایشان با بیان این که اعطای حق آحاد جامعه شاخصه عدالت اجتماعی است، گفتند: کارگزاران و مردم، حقوقی نسبت به یکدیگر دارند که باید مورد توجه باشد و در این صورت حق بین مردم عزت پیدا می کند.

یکی از دلایل هلاکت عدم رعایت حقوق آحاد جامعه است، زمانی که مدیر، جامعه را رها کند و به فکرخود باشد سرنوشت جامعه دچار مشکل خواهد شد، یکی از رسالت های مدیر جامعه دفاع از حقوق مردم در برابر ظالمان و زالو صفتان است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در خطبه دوم با اشاره به پیش رو بودن ایام محرم و هفته امر به معروف اظهار داشتند: محرم ماه درس ها و عبرت ها و ماه پیروزی خون بر شمشیر است که بهترین فرصت برای تبلیغ دین خدا به شمار می رود.

در این ماه می توان مردم را به خوبی با اهداف عاشورا آشنا کرد که واقعه ای سه بعدی است و شامل عاطفه، حماسه و منطق می شود، سیدالشهدا همان هدف رسول گرامی اسلام(ص) را با قیام علیه ظلم ادامه دادند و هدف ایشان اقامه حق و امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با فساد در جامعه بود.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که هدف عالی  امام حسین(ع) ریشه کن کردن جهل و گمراهی در جامعه اسلامی بود، ابراز داشتند: انتظار از عزاداران حسینی این است که هیات ها و دسته ها را با شکوه برگزار کنند که تمام سرمایه ما اظهار ارادت به اهل بیت(ع) است، این سرمایه مهم را حتی در شرایط سخت نباید از دست بدهیم.

سخنرانان باید به بیان معارف بپردازند و مداحان می تواند زبان گویا در عزاداری ها باشند، باید از بدعت ها و خرافات پرهیز شود و هیچ بدعتی نباید وارد عزاداری ها شود، با با شکوه برگزار کردن مراسمات عزاداری شاهد رشد بیشتری خواهیم بود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به قیام 17 شهریور خاطرنشان کردند: مردم مظلوم در این روز به رگبار گلوله ها بسته شدند و حدود 4 هزار نفر به شهادت رسیدند اما این خون ها درخت انقلاب اسلامی را آبیاری و تنومند کرد.

ایشان با اشاره به رحلت آیت الله طالقانی اضافه کردند: ایشان زندان ها و تبعیدها و شکنجه ها را تحمل کرد و خود را مطیع امام می دانست و دشمنان با وجود همه توطئه ها برای جدا شدن از امام و انقلاب ناکام ماندند و تا آخر در کنار امام و انقلاب قرار داشتند و درسی برای انقلابیون شد که نباید اهداف متعالی را فراموش کرد.

Please publish modules in offcanvas position.