حدود الهی را نباید انسان بی‌ارزش بشمارد93/01/22

http://bushehri.net/images/namazjoume/145%202.jpgاستاد سطوح عالی حوزه‌ علمیه قم در خطبه های نماز جمعه قم که در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها اقامه شد با اشاره به اینکه انسان باید واجبات الهی را انجام دهد و آن‌ها را دست کم نگیرد عنوان کردند: این‌‌ همان مرزهایی است که در اسلام مورد تاکید قرار گرفته و بر همین اساس پیامبران امامان و علما مرزبانان این حدود الهی هستند.

ایشان با تاکید بر اینکه هر تکلیفی که توسط خداوند برای ما مشخص شده است دارای حکمتی است تصریح کردند: خداوند برای تمامی موضوعایت که در زندگی انسان جاری است تکلیفی را مشخص کرده است و ما باید بتوانیم این موضوعات را در ذهن خود بررسی کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری افزودند: نباید نسبت به حق کوتاهی کرد و نباید از حدود الهی که برای ما مشخص کرده است عدول کنیم زیرا بسیاری از مشکلاتی که امروز دامان جامعه ما را گرفته است عدول از همین تکالیف است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) اجازه نمی‌دهد هیچ حقی زیر پا گذاشته شود و در مقابل آن حدود الهی را بازگو می‌کند خاطر نشان کردند: حدود الهی در موضوعات عبادی، سیاسی، خانواده مشخص شده است که انسان باید این موضوعات را مورد تاکید قرار دهد.

ایشان سلامت دینی و سلامت جسمی را دو مولفه بسیار مهم برای پیشرفت جامعه اسلامی دانستند و افزودند: باید این موضوع که توسط مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته توسط مسئولان نظام جنبه عملی به خود پیدا کند.

Please publish modules in offcanvas position.