مرکز مهارت‌افزایی مبلغان راه‌اندازی شود 93/05/17

http://www.bushehri.net/images/busshehri/boshehri_l93_206365.jpgمعاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم فرمودند: تأسیس مرکز مهارت افزایی و دانش های تخصصی برای مبلغان در مواجه با موضوعات جامعه ضروری است. 

به گزارش خبر گزاری حوزه، مدیر حوزه های علمیه  سراسر کشور حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته» در  سومین هم اندیشی ائمه جمعه استان قم که در دفتر امام  جمعه  پردیسان برگزار شد, معضلات اجتماعی طلاق در جامعه را  بسیار نگران کننده توصیف کردند و بر ضرورت اهمیت این مسئله در بین خانواده ها تاکید کردند .

ایشان افزودند: جای تأسف است که در یک جامعه دینی موضوع طلاق زیاد باشد و همچنین از همه خطر ناک تر این که وقتی زن و مرد از هم طلاق می گیرند دوباره در یک مکان با هم زندگی می کنند و با دیگران در ارتباط می باشند .

عضو خبرگان رهبری یاد آور شدند : موضوع طلاق به حدی نگران کننده  شده که زن و شوهر برای طلاق کارت دعوت پخش می کنند و مثل اینکه تازه می خواهند با هم ازدواج کنند و این مسئله زیبنده یک جامعه ولایی و  اسلامی نمی باشد

 آیت الله حسینی بوشهری بابیان این که دشمن در عرصه های تخریب فرهنگی به شدت درحال فعالیت است بر هوشیاری متولیان فرهنگی ، لزوم استفاده ازفرصت ها، ظرفیتها  و اقدامات در مواجه با این نوع فعالیت ها در جامع تاکید کردند  .

امام جمعه قم  بر ضرروت تبلیغ  آسیب های فر هنگی در جامعه ومحیط منزل اشاره کردند و  موضوع آسیب های اجتماعی فرهنگی چون ماهواره و... در بین خانواده  ها  و جامعه را از مباحث مهم  و زیان بار برشمردند.

ایشان با تشکر از شرکت هزار طلبه برای تبلیغ و ارشاد جوانان در پارک ها و همچنین حمایت متولیان فرهنگی و به خصوص شهر داری تهران فرمودند:  این نوع اقدامات در جهت نشر معارف اسلامی کافی نیست،  ولی باید مورد تقویت و حمایت بیشتر قرار بگیرد .

عضو خبرگان رهبری عدم مهارت و دانش  های تخصصی در برخی مبلغان را از مشکلات طلاب دانستند  و افزودند: تأسیس مرکز مهارت افزایی و دانش های تخصصی برای مبلغان در مواجه با موضوعات جامعه ضروری است .

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در ادامه برلزوم رصد کردن مشکلات و آسیب های  فرهنگی و اجتماعی استان قم از طریق ستاد نماز جمعه تاکید کردند و افزودند : مشکلات استان را همیشه نمی شود از طریق تریبون نمازجمعه ها اجرایی کرد زیرا  خطبه ها یک هشدار است و این نوع کارها باید از طریق مجاری قانونی پی گیری و اجرایی شود .

امام جمعه قم  اظهار داشتند: ستاد نمازجمعه عقبه کاری و فکری برای ائمه جمعه به شمار می رود تا ائمه جمعه بتواننداز این طریق در جریان مشکلات فرهنگی و اجتماعی جامعه قرا ر بگیرند

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.