نماز عید فطر نشانه یکپارچگی امت اسلامی 92/05/18

http://h-bushehri.ir/images/01/3/IMAGE635113889099687500.jpgآیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه کشور  عید فطر را عید بندگی، عبادت و عمل به وظیفه و مسئولیت دانستند و فرمودند: بعد از یک ماه روزه‌داری و تسلیم بودن در مقابل خداوند متعال این عید برای انسان توفیقی است تا سی روزی را که توانسته روزه بگیرد موفق به دریافت پاداش شود.

ایشان با اشاره به اینکه براساس روایات اهل بیت (ع) در روز عید فطر خداوند به بندگانش پاداش عنایت می‌کند، افزودند: عید به معنای خوشحال شدن است و بندگان خدا هم بخاطر پاداشی که از خدای متعال در قبال روزه‌داریشان می‌گیرند،‌ احساس خوشحالی می‌کنند لذا از این جهت به انتهای ماه رمضان عید فطر اطلاق می‌شود که به معنای بخشش و ثواب خداوند است.

آیت الله حسینی بوشهری بهترین اعمال برای عید فطر را دادن زکات فطره و شرکت در نماز عید فطر دانستند و فرمودند: این نماز در حقیقت نشانه یکپارچگی و صفا و صمیمیت امت اسلامی است انسان بهترین عنایات را از ناحیه خدای متعال در ادعیه‌ای که در قنوت نماز خوانده می‌شود، درخواست و طلب می‌کند.

ایشان یادآور شدند: ‌این ادعیه و نمازها یک نوع تضمینی برای آینده انسان است اگر این دعاها به استجابت برسد و خداوند متعال آنها را قبول کند این بزرگترین پاداش و سرمایه برای آینده انسان محسوب می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور اظهار داشتند: علاوه بر زکات فطره و نماز عید فطر بحث غسل در این روز و دعاهایی که وارد شده و تکبیرهایی که گفته می‌شود نیز با اهمیت است اما با این وجود باز هم نماز عید فطر از جلوه‌های والای مورد سفارش در روز عید است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.