نقشي که امامزادگان در تاريخ اسلام داشتند نقشي استنثايي است94/03/02

http://bushehri.net/images/busshehri/139302191148187372716033.jpgحضرت آيت الله سید هاشم  حسيني بوشهري «دامت برکاته»، جمعه شب در مراسم غبارروبي آستان امامزاده سيدعلي(ع) و ميلاد حضرت عباس(ع) بیان کردند: خداوند سه سوره ضحي، کوثر و انشراح را براي دلداري به پيامبر اکرم(ص) نازل کرد زيرا مواقعي بود که حضرت در مقابل مشکلات و طعنه هاي دشمنان آزرده خاطر شدند.

ایشان افزودند: خداوند سوره کوثر را زماني نازل کردند که دشمنان پيامبر، ايشان را ابتر يعني کسي که نسل او ادامه نخواهد يافت مي ناميدند؛ خداوند وقتي حضرت زهرا(س) را به پيامبر دادند اين سوره را نازل کردند و به ايشان وعده دادند که نسلي که از اين دختر ادامه مي يابد، نسلي پربرکت و پر خير است که نام پيامبر را در تاريخ بلند آوازه خواهد کرد.

مدير حوزه هاي علميه کشور بيان کردند: به رغم اينکه در دوره هاي مختلف دشمنان اسلام و نبي مکرم اسلام از هر وسيله اي براي قتل ائمه و ياران ونسل اين حضرات استفاده مي کردند ولي وعده خدا عملي شد و امروز نسل پيامبر در سراسر دنيا حضور دارند و نسلي پرخير و پربرکت هستند که آثار بسياري را در تاريخ به جاي گذاشتند.

آيت الله حسيني بوشهري خاطرنشان کردند: نقشي که امامزادگان در تاريخ اسلام داشتند نقشي استنثايي است زيرا فرهنگ اسلامي را در بين ما نهادينه کردند و اگر ديني در بين مردم است از اين بزرگان مي گرفتند و حتي پس از رحلت اين بزرگان نيز قبور آنها ملجأ و مأمن مردم شده است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم عنوان داشتند: امامزادگان محل رجوع واحترام مردم هستند ولي بايد ديد که اين احترام از چه جانب است؟ دليل حرمت به امامزادگان از جانب حرمت به پيامبر اکرم(ص) است؛ پيامبر اکرم با بعثت خود بيشترين خدمت را به مردم مسلمان و بشريت کردند.

ایشان افزودند: جامعه بشريت بايد سپاسگزار نبوت حضرت باشند و اين احترام نيز از جانب همين حرمت ولايت و نبوت ايشان است؛ به برکت همين تلاش ها است که امروز ائمه و سادات مورد احترام همه مردم هستند.

مدير حوزه هاي علميه کشور بيان کردند: نکته ديگر در اينجا مسئوليتي است که ما در قبال حرم هاي اهل بيت(ع) و امامزادگان داريم؛ مسووليت ما نسبت به امامزادگان در ابتدا شناخت، دوم عشق و محبت و سوم عمل به راه و روش اين حضرات است.

آيت الله حسيني بوشهري خاطرنشان کردند: وجود امامزادگان باعث تقويت اعتقادات و آرامش مردم مي شود؛ حضور اين امامزادگان باعث مي شود که اعتقادات مردم تقويت شود؛ به طور کلي حضور مردم در اين حرم هاي شريف باعث آرامش قلبي و اطمينان خاطر آنها است.

ایشان در ادامه خاطر نشان ساختند: مراقد مطهر امامزادگان، باعث هويت بخشي به ما مي شود و ما با اين حرم هاي شريف هويت خود را بازشناسي مي کنيم؛ از ديگر سوي حرم هاي شريف اهل بيت براي ما عزت آفرين هستند و ما با آنها احساس عزت مي کنيم زيرا مي دانيم که اين حضرات باعث شدند که دين باقي و زنده بماند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.