مدعیان حقوق بشرارزشی برای انسانها قائل نیستند96/09/28

امروز در دنیایی هستیم که حاکمان ظلم و مدعیان حقوق بشر، سخن از حقوق بشر می گویند ، ولی خودشان درعمل بدتر از همه هستند و ذره ای برای انسانها ارزش قائل نیستند.

حضرت آیتالله حسینی بوشهری«دامت برکاته»، در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر مدرسه عالی انوار طاها که با حضور مدیر، اساتید و طلاب این مدرسه  درقم برگزار شد گفتند:  حضرت علی(ع) فرمود« بلای جان دین، دنیا است و طبیب آن عالِم است و اگر عالم در جایگاه طبابت بماند این ویژگی را دارد که جلوی آفت های جامعه را بگیرد در واقع هم عامل پیشگیری و درمان کننده است.

اگر عالم به همه جامعه توجه کند و آفت ها را از جامعه از بین ببرد، ولی به فکر خود نبوده و در واقع سخنران خوبی بوده و عامل نبوده این چنین عالمی نمی تواند فرد موفقی باشد.

امام جمعه قم افزودند: دنیا بلای دین است چون وقتی به جامعه نگاه می کنیم، دارای آفت های زیادی است، یکی از آسیب های بزرگ فضای مجازی است و بخش دیگر غیبت، تهمت و گرفتاری است. اساسا حیث دنیا منفی است و از سویی درهمین دنیا انبیاء الهی آمده اند ودرمان کرده اند واگر انبیاء و عالمان نبودند چیزی از دنیای جزء بیماری باقی نمی ماند.

امروز در دنیای هستیم که سخن از حقوق بشر می کنند، ولی خودشان در عمل بدتر از همه هستند و ذره ای برای انسانها ارزش قائل نیستند.

آیت الله حسینی بوشهری بر تعلیم وتربیت و تهذیب نفس تاکید کردند و گفتند: انسان در هر فضای درس می خواند باید به نهایت درجه کمال برسد و در عین حال که طبیب دیگران است دورن خود را هم طبابت کند.

اما اگرطبیب کسی باشد که نه تنها مؤثر نیست، بلکه خود مشتری درد شود، این چنین آدمی متهم است چون درعمل تنها ادعای طبابت می کند ولی اثری ندارد؛ لباس و جای را اشغال کرده است او را باید مورد اتهام قرار داد؛ چه عمل تو با طبابت سازگارنیست. تنها اصطلاحاتی را خوانده  وحفظ کرده است  و نمی توانی مؤثر باشد.

کسی که خود را عالم دینی معرفی کرده، اول اخلاق  و تهذیب  را در خود تجلی دهد، عامل باشد، دین را بخواند، عمل کند و بعد نشر دهد. او عالم است. اما اگر کسی تنها نشر دهد و مروج دین باشد، ولی عمل او اصلا سازگاری با دین نداشته باشد این چنین انسانی خیر خواه نخواهد بود.

اگر طلبه وارد حوزه شده و سختی ها را تحمل می کند، لااقل طوری درس بخواند و به تعلیم وتهذیب بپردازد که بعد از اندی طبیب و خیراه خواه جامعه باشد.

همه تلاش مسئولین مدرسه این است طوری فعالیت و خدمت رسانی کنند که اول خدای متعال راضی باشد و بعد طلبه این مدرسه بتوانند باخیال آسوده به درس و بحث و تهذیب نفس خود بپردازند تا بتوانند در آینده برای جامعه مؤثر باشند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه طلبگی و جوانی نعمتی است و باید قدردان خدای متعال بود افزودند: شکر گزاری نعمت استفاده درست از آن است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.