آموزش‌های زیست محیطی برای اقشار مختلف مردم ارائه شود96/09/13

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر ارائه آموزش‌های زیست محیطی به اقشار مختلف مردم به ویژه کودکان تأکید کردند و گفتند: انسان در برابر محیط زیست مسئول است.

حضرت آیتالله حسینی بوشهری«دامت برکاته»، در دیدار مدیرکل و معاونین این اداره کل در سخنانی اظهار داشتند: انسان‌ها در برابر پروردگار متعال مسئولیت‌هایی برعهده دارند که در روز قیامت باید نسبت به آنها پاسخگو باشند.

ایشان دایره مسئولیت انسان را در سه رابطه با خداوند، خود انسان و جامعه پیرامون دانستند و گفتند: در آموزه‌های دینی و ملی بر مسؤولیت انسان در رابطه با جامعه و دیگران بسیار تأکید شده است که یکی از مهمترین مصادیق آن، مسئولیت انسان در برابر محیط زیست است.

امام جمعه قم با بیان اینکه محیط زیست از مسائل بسیار مهم کشور است، اما متأسفانه شاهد مسئولیت گریزی و گاه مسئولیت ستیزی از طرف بسیاری از مردم در برابر آن هستیم، گفتند: زمینه رشد و کمال در انسان وجود دارد و هرچه به دانش و معرفت او افزوده شود، به بالندگی دست می یابد، از این رو مسؤولان باید نسبت به فرهنگسازی و تبیین مسائل زیست محیطی در جامعه اهتمام جدی داشته باشند.

ایشان با بیان اینکه در سال های اخیر همراهی و همدلی و نگرانی در رابطه با مشکلات محیط زیستی در جامعه بوجود آمده است، تصریح کردند: این همراهی و مشارکت یک سرمایه ارزشمند است که باید با آموزش همگانی محیط زیست برای آحاد جامعه، این سرمایه را هرچه بیشتر و بهتر توسعه دهیم.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان بر ارائه آموزش‌های زیست محیطی به اقشار مختلف مردم به ویژه کودکان و نوجوانان تأکید کردند و گفتند: فرزندان آموزش دیده در خانواده‌های خود نیز می‌توانند بسیار تأثیرگذار باشند، از این رو باید مبانی و مفاهیم محیط زیست با محتوای مناسب برای معلمان و دانش آموزان ارائه شود.

عدم توجه به آموزه های دینی و اخلاقی از مهمترین عوامل ایجاد چالش های زیست محیطی است

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.