قرآن بهترین معرف پیامبر (ص) است96/08/27

حضرت آیتالله حسینی بوشهری«دامت برکاته»، در خطبه های نماز جمعه شهر مقدس قم به سالروز رحلت جانسوز حضرت رسول (ص) و شهادت سبط اکبرش امام حسن مجتبی(ع) اشاره کردند و اظهار داشتند: نقش مهم نبی گرامی اسلام بر اساس آیات قرآنی انکارناپذیر است، و اوصاف زیبایی در رابطه با ایشان در آیات قرآنی آمده است.

امام جمعه قم افزودند: بر اساس آیات قرآن پیامبر اکرم(ص) نقش چراغ و هدایتگری داشتند، حیات یک جامعه به این بستگی دارد که دعوت خداوند و رسولش را اجابت کند، پیامبر اکرم(ص) حریص بر سعادت انسان‌ها است و غم‌خوار جامعه است بنابراین قرآن و خدای متعال بهترین معرف پیغمبر اکرم(ص) است.

پیامبر اکرم(ص) فرموده‌اند که تمام قامت امام حسن مجتبی(ع) عقل، تدبیر و درایت بود، امام مجتبی(ع) در حلم و بردباری نمونه دوران است و با محبت و مهربانی دل دشمن را نیز نرم می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری شهادت امام رضا(ع) را مورد اشاره قرار دادند و گفتند: این امام همام الگوی رفتاری مردم در جامعه است، امام رضا(ع) فرمودند : اگر در مجلسی ذکر ما اهل‌بیت (ع) مطرح شود آن روزی که دل انسان‌ها می‌میرند دل شخصی که در این مجلس است، نخواهد مرد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به روایتی از رسول گرامی اسلام اظهار داشتند: هرکس تقوا پیشه کند و مسیر زندگی‌اش را در مسیر تقوا قرار دهد مسیر حرکت او با امنیت خواهد بود.

ایشان معیارهای شناخت معروف و منکر را مورد اشاره قرار دادند و گفتند: هر آنچه در جامعه رخ می‌دهد و زمینه‌ساز تقویت بنیه دین الهی است به‌عنوان معروف می‌شناسیم و هر چه در جامعه رخ می‌دهد و زمینه‌ساز تضعیف دین الهی است به‌عنوان منکر می‌شناسیم.

امام‌جمعه قم شناخت عمیق دین را یکی از مبانی و زمینه تقویت بنیه‌های دین در جامعه دانستند و افزودند: ارتقای فکر، عقل و تدبیر در جامعه یکی دیگر از معیارهای شناخت معروف و منکر است، تلاش در جهت حاکمیت دین در جامعه یکی دیگر از معیارها است که باید مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به عواملی که سبب تضعیف دین‌داری می‌شود، اظهارداشتند: دنیاگرایی یکی از موارد تضعیف دین‌داری در جامعه است، اگر به دنیاگرایی اصالت داده شد دین‌داری در جامعه تضعیف می‌شود.

ایشان با اشاره به روایتی از امام علی(ع) در رابطه با دنیاگرایی افزودند: این روایت به اصالت دادن به دین و یا اصالت دادن به دنیا اشاره دارد، اگر دنیا برای انسان اصالت یافت هم دین و هم آخرت انسان مورد تهاجم قرار می‌گیرد، و آن روزی که به حساب‌ها رسیدگی می‌شود انسان از زیان‌کاران است، اما اگر اصالت به دین داده شد انسان هم دین و هم دنیا را احراز کرده‌ای و در آخرت جزو رستگاران خواهی بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بخش قابل‌توجهی از خطب نهج‌البلاغه دین‌گرایی را تحقیر کرده و جامعه را به آخرت‌گرایی تشویق کرده است، تصریح کردند: مال‌پرستی که از مظاهر دنیاگرایی در جامعه است دین را سست و ضعیف می‌کند، بنابراین دنیاگرایی سبب تضعیف دین می‌شود.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان با اشاره به هفته بسیج گفتند: بسیج شجره طیبه‌ای است و مظهر وحدت مقدس آگاهی و مجاهدت ملت ما است، امام ابتکار جالبی با ایجاد بسیج نشان دادند و ان شالله با همت خود در راستای اهداف بسیج عمل کنیم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.