بسیجیان جوان سرمایه های کشور هستند/رهبر انقلاب روی بسیجیان حساب ویژه‎ای باز کرده اند96/08/11

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، بسیجیان و مربیان بسیجی را آینده های این کشور دانستند.

حضرت آیتالله حسینی بوشهری«دامت برکاته»، عصر دیروز در دیدار با سرگروههای حلقات صالحین شهر قم که در سالن اجتماعات دفتر جامعه مدرسین برگزار شد، با ذکر این مطلب که شهر قم باید در همه جهات نقش الگویی داشته باشد گفتند: حلقه های صالحین، یکی از مهمترین و مقدس ترین برنامه هایی است که در کشور ما به برکت نظام اسلامی ایجاد شده است؛ رهبر انقلاب روی بسیجیان حساب ویژهای باز کرده اند؛ تلاش گران در عرصه بسیج مورد عنایت هستند.

پیامبر اکرم(ص) دغدغه فکری داشتند و به فکر جامعه و مردم بودند ؛امروزه که خانواده ها تحت تاثیر فرهنگ غرب هستند باید تلاش کنیم که کار بیشتری روی این خانوادهها انجام دهند.

فعالان حلقه های صالحین باید مثل پیامبر همیشه از درد مردم ناراحت باشیم و برای حل مشکلات آنها تلاش کنیم؛ پیامبر اکرم(ص) همیشه کارهای خوب را در جامعه تشویق و تحسین میکردند و او را تقویت میکردند و ارزش های جامعه اسلامی را نیز ارج می نهاد و برای گسترش این ارزشها در جامعه اسلامی سرمایه گذاری میکرد و با موارد منکرات در جامعه اسلامی مقابله میکرد؛ اگر همین کلام مرام رسول الله را در جامعه پیاده کنیم جامعه ما همیشه پیشرفت میکند.

بسیجیان و مربیان به اعتبار جایگاه و موقعیت اجتماعی که سرمایه های کشور هستند، باید مراقبت بسیاری از خود داشته باشند؛ خواهران بسیجی باید در فعالیت ها و سخنان خود دقت بسیاری داشته باشند.

آیتالله حسینی بوشهری عنوان کردند: امام صادق(ع) به یکی از یاران خود فرمودند که کارخوب از همه خوب است و از تو خوب تر چون به ما مربوط هستی و کار زشت نیز از همه زشت است، ولی چون به ما منسوب هستی این کار از تو بدتر است، زیرا چون تو به ما وابسته هستی؛ بسیجیان نیز همین شرایط را دارند و هر میزان مراقبت داشته باشند به همان اندازه نیزتاثیرگذاری بیشتری در جامعه دارند.

خداوند در آیه آخر سوره عنکبوت بیان می دارد که در راستای خشنودی ما تلاش میکنند و این حلقه ها نیز در همین راستا است، از راههای مختلف آنهارا مشمول حمایت مستمر خود قرار میدهیم.

ایشان با ذکر این مطلب که خداوند در این آیه از واژه جهاد استفاده کرده است اظهارکردند: هرگونه جهاد و تلاش در این تعریف می گنجد که یکی از مصادیق آن جهاد با نفس است؛ جهاد و مبارزه با دشمن و یا شناخت خداوند از طریق کسب معارف و.. از دیگر مصادیق جهاد است.

کمک به محرومان و هر کار نیکی که در سطح جامعه انجام میشود از مصادیق جهاد است، ولی به شرطی که در مسیر اهداف الهی انجام شود؛ نکته دیگری که از این آیه استفاده میشود آن است که الطاف الهی گاهی اوقات مشروط بوده و گاهی اوقات نیز مشروط به هیچ شرطی نیست؛ نصرت الهی و ثبات قدم و تمیز بین حق وباطل و.... مشروط به شرط است.

اگر انسان در جبهه و جنگ و شرایط سخت دین خدا را یاری کرد ثبات قدم پیدا می کند و در این مسیر استوار خواهد بود؛ خداوند بیان می کند که اگر رعایت تقوا کنید، مسیر حق و باطل را به خوبی تشخیص میدهید و در فتن دچار تردید نمیشوید.

نکته دیگر در آیه آن است که خداوند رمز پیروزی را در سایه حرکت مجاهدانه و مومنانه(جهاد) و حرکت مخلصانه معرفی میکند؛ ممکن است عدهای جهاد کنند ولی خروجی کار آنها ممکن است با رضایت الهی همراه نباشد و این مساله در تاریخ اسلام نیز بسیار تکرار شده است.

بسیجیان و مربیان حلقههای صالحین باید در انتقال مفاهیم دینی به متربیان، بیش از هرچیزی روی عنصر تقوا تمرکز کنند؛ اخلاص نیز دارای چند مرحله و مرتبه است؛ اخلاص از مرتبه عادی به نهایی ادامه می یابد.

خداوند خریدار جان مومنان است و در مقابل این جان بهشت را به انسان میدهد؛ این مساله کلاس اول اخلاص است؛ در مرتبه بعدی، معامله ای در کار نیست و هبه یک طرفه است.

عالی ترین مرتبه و کلاس در عرصه اخلاص، بذل است؛ امام حسین(ع) جان خود را بذل کردند؛ تفاوت هبه با بذل آن است که کسی که همه اجزای بدن و امکانات خود را در راه خدا و بدون هیچ چشمداشتی تقدیم می کند و آن را نیز هیچ نمیداند.

اگر انسان این نوع اخلاص را سرلوحه خود قرارداد عنایات الهی به سوی انسان سرازیر می شود و لازم نیست که کار خاصی انجام دهد؛ تواضع از عناصری است که انسان را به مراتب عالی و محبوبیت عمومی نیز می رساند.

خواهران بسیجی هیچ چیزی کمتر از مردان ندارند و آنچه ملاک الهی است، ملاک عمل صالح است؛ خداوند در قرآن کریم، به مساله ناس و مومن و... اشاره می کند و تبعیضی بین زن و مرد قرارنداده است.

زنان میتوانند به سان زنان بزرگ تاریخ به تاریخ اسلام از جمله حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) نقش الگویی داشته باشند؛ امام زمان(عج) بیان میفرمایند که حضرت زهرا(س) الگویی برای من است.

مربیان و کسانی که در عرصه تعلیم مبانی دینی و اعتقادی فعالیت دارند در ابتدا باید به خودسازی نفس مشغول شوند؛ پیامبر اسلام که خلقی قرآنی دارند چنین مرامی داشتند و اخلاق قرآنی و الگویی داشتند و به همین دلیل همه ما نیز باید اخلاقی قرآنی داشته باشیم.

دیدگاه‌ها   

نامی
#3 نامی 1396-08-13 17:36
در پارکینگ خوزستان 9000 ماشین پارک کرده بودند یک روزی میاد که بشه 9000 تا تانک و توپ و نفربر برای حمله به اسراییل و نابودی اسرائیل را با چشم می بینیم
نقل قول کردن
مجید
#2 مجید 1396-08-11 07:46
سلام یا مهدی ادرکنی ... به امید روزی ک امام زمان عزیزمان ظهور کند و هممون عاقبت بخیر شویم انشاءالله..
نقل قول کردن
محمدصفایی
#1 محمدصفایی 1396-08-11 07:39
به برکت پرزیدنت روحانی بسیج و امر به معروف داره به فراموشی سپرده میشه آزادی بی بندوباری داره بیداد می کنه ما نمیگیم پارتی نگیرین بگیرین ولی دادو هوارشان تا نیمه شب مزاحم مردم نشه این که دیگه حق ماست به پلیس هم زنگ میزنی میگه کاری از ما بر نمیاد جای بسیج خیلی خالیه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.