پیاده‌روی اربعین نماد قدرت تشیع در جهان است96/08/06

امام جمعه قم با گلایه از گرانی کرایه حمل و نقل در مراسم اربعین گفتند: امروز اربعین به نماد قدرت شیعیان در جهان تبدیل شده  و باید از این ظرفیت و قدرت تاریخ‌سازی آن برای معرفی اسلامی حقیقی به جهانیان استفاده کنیم

حضرت آیتالله حسینی بوشهری«دامت برکاته»، خطیب جمعه قم امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به حدیثی از امام حسن(ع) اظهار داشتند تقوا سرآغاز بازگشت به سوی خداوند است و هر حکمت و پیروزی در سایه تقوا به دست می آید.

ایشان شهادت امام حسن مجتبی(ع) را یادآوری کردند و افزودند: امام حسن(ع) مورد توجه و محبت پیامبر اکرم(ص) بوده و محبان امام حسن(ع) و زائران وی را بعد شهادت به بهشت بشارت داد امام حسن(ع) مسئولیت امامت را در شرایط سختی پذیرفته و به خاطر خیانت یارانش مجبور به صلح می‌شود و این اوج مظلومیت وی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری مراسم پیاده‌روی اربعین را یادآوری کردند و خاطرنشان کردند: امروز اربعین به نماد قدرت شیعیان در جهان تبدیل شده  و باید از این ظرفیت و قدرت تاریخ‌سازی آن برای معرفی اسلامی حقیقی به جهانیان استفاده کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری  با گلایه از گرانی کرایه حمل و نقل در مراسم اربعین به مسئولان توصیه کردند و گفتند: باید از این عشق مردم برای حضور در راهپیمایی اربعین استقبال کنند و همه مسئولان باید هر آنچه در اختیار دارد را برای رفاه حال مردم هزینه کرده و زائران اربعین نیز به نیابت یکی از شهدا به این مسیر رفته زیرا اربعین به برکت خون شهدا انجام می شود.

ایشان شهادت مصطفی خمینی را برکتی برای انقلاب دانستند و یادآوری کردند: از نظر امام ایشان آینده انقلاب و اسلام بود و شهادت  ایشان جان تازه‌ای به نهضت انقلاب داده و یکی از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 56 بود.

امام جمعه قم  شهید فهمیده نوجوان سیزه ساله را الگوی نوجوانان خواندند و ابراز کردند: حسین فهمیده به شهدای کربلا اقتدا کرد و امیدواریم همه دانش آموزان به چنین درک و فهمی از دین و انقلاب رسیده و پیرو راه این بزرگوارن باشند.

ایشان سخنان رئیس جمهور آمریکا را سند تایید سخنان رهبری دانستند و گفت:د امروز به همه دنیا ثابت شد که دولت آمریکا قابل اعتماد نیست و این که چهره آمریکا را رسوا کردیدم یکی از بهترین دستاورد انقلاب بوده است.

با اراده خداوند و تدابیر مسئولان کشور  فتنه آمریکا به خودشان برگشت و تمام قدرت آمریکا در منطقه رو به افول بوده و این در حالی اسست که هیچ اتفاقی در منطقه بدون اراده نظام جمهوری اسلامی نمی‌افتد.

قدرت ایران با تحریم نه تنها کم نشد بلکه ایران به محور مقاومت در منطقه تبدیل شد و این نشان عظمت مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی است و این در حالی است که امروز آمریکا در دنیا تنهاترین دولت است.

رهبر انقلاب به نخست وزیر عراق سفارش کردند فریب امریکا را نخورید و ما هم نباید در برخورد با امریکا غفلت کنیم، ممکن است آمریکا جنگی را به ما تحمیل نکند اما باید مردم همیشه در صحنه و پای انقلاب بمانند تا دشمن جرات ضربه زدن به انقلاب را پیدا نکند.

ایشان به فتنه اقلیم کردستان اشاره کردند و خاطرنشان کردند: آزادی کرکوک نشان عزت مردم ایران و رهبری قدرتمند ایران در منطقه بوده و آمریکا نتوانست با توطئه اسرائیل جدیدی را در منطقه شکل دهد.

امام جمعه قم در خطبه‌های اول نماز جمعه نیز به ادامه معیارهای شناخت امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و اظهار داشتند: تقویت بنیه دینی مردم و فهم عمیق و ژرف از مسائل دینی یکی از راه های شناخت معروف و منکر در جامعه بوده و چنانچه همه با ابعاد دین آشنا شوند از منکر دوری می کنند

ایشان با  تاکید براهمیت رشد عقلی و بالا رفتن قدرت تحلیل مردم در مسائل دینی در جامعه، خاطرنشان کردند: وقتی مردم در جامعه دارای قدرت تحلیل صحیح و بالایی باشند با هر اتفاق دینشان دستخوش تغییر نشده و همانطور که پیامبران مطرح می کنند دین افراد به اندازه عقل آن هاست.

هدف امام خمینی(ره) نیز از ایجاد حکومت دینی تقویت بنیه دینی مردم بوده و حمایت و یاری کردن برای استقرار حکومت دینی از وظایف همه مردم و شیعیان است.

پاسدارن دین کسانی هستند که در حاکمیت دین پافشاری کرده و سپس با تبلیغ دین و رفع شبهات از همه جوانب دین را یاری کرده و از آن مراقبت می‌کنند.

دیدگاه‌ها   

قوامیان عازم کربلا
#1 قوامیان عازم کربلا 1396-08-10 06:21
با سلام اگر این نمادقدرت باید باقی بماند باید موانع از جلوی پای زائرین برداشته شود زائر هم درد سفر دارد هم درد موانع که باعث نا امیدی اش می شود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.