مرور تاریخ انقلاب برای شناخت افراد و درک درست شرایط ضروری است/ لحظه ای غفلت کنیم ضرر خواهیم کرد96/05/11

حضرت آیتالله حسینی بوشهری«دامت برکاته»، تصریح کردند: تاریخ انقلاب باید مرور شود که چه افرادی با انقلاب ماندند و چه افرادی از انقلاب فاصله گرفتند؛ این شناسایی باعث میشود که ما نیز بتوانیم راه خود را با این تجربه به بهترین شکل انتخاب کنیم.

ایشان پیش از ظهردیروز در دیدار با جمعی از فعالان فرهنگی بوشهر در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفتند: تمام هم و غم و تلاش ائمه اطهار(ع) روشنگری و اطلاع رسانی پیرامون مسائل دینی و اعتقادی بوده است.

امام رضا(ع) در برهه‏ای که به ایران آمدند، از تمام فرصتها و زمینهها استفاده کردند تا این ماموریت را به اجرا برسانند؛ این در حالی شکل گرفت که مأمون به دنبال محدود کردن ایشان بود؛ ولی نتیجه کاملا عکس گرفت.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کردند: مامون به دنبال این مسأله بود که به مردم بیان کند که ما طرفدار اهل بیت(ع) هستیم و قصد داشت که به مردم نیز بگوید که اهل بیت(ع) نیز در حکومت شریک هستند؛ ولی نقشه او این بود که امام را محدود و محصور کند.

کشور ما پس از انقلاب روزهای سختی را با هدایت‏های امام راحل و مقام معظم رهبری طی کرده است و امروز این تجربه را داریم که اگر به درستی شرایط را درک نکنیم و لحظهای غفلت کنیم، ضرر خواهیم کرد.

اهل بیت(ع) ما بیان کردهاند که انسان واقع نگر هم به گذشته نگاه داشته و هم نگاه درستی به آینده دارد؛ انسان متدین و معتقد، به شکل همه جانبه به اطراف خود توجه میکند.

زیارت اهل بیت(ع) در حقیقت، بصیرت است و هرچه دامنه ارتباط مابا اهل بیت(ع) بیشتر شود در مقابل وهابیت و تکفیریون و داعشیونی که امروز وجود دارند و کمتر روزی است که به جهان اسلام آسیب می‏زنند خواهیم ایستاد.

چند روز پیش همین گروه قصد داشتند که حرم اهل بیت(ع) و بیت آیت ‏الله سیستانی را مورد تعرض قراردهند؛ این گروه از فرهنگ زیارت و توسل به اهل بیت متنفر است و به همین دلیل هرچه بیشتر زیارت برویم به نوعی مخالفت و مقاومت خود را در مقابل آنها به منصه ظهور رسانده ایم.

آیتالله حسینی بوشهری تصریح کردند: تاریخ انقلاب باید مرور شود که چه افرادی با انقلاب ماندند و چه افرادی از انقلاب فاصله گرفتند؛ این شناسایی باعث میشود که ما نیز بتوانیم راه خود را با این تجربه به بهترین شکل انتخاب کنیم.

انسان همیشه باید از همه ظرفیت‏های روحی و جسمی خود استفاده کند و  حقیقتا در مقابل خداوند شاکر باشد؛ یکی از ظرفیتهای جسمی انسان زبان است که میتواند یک جامعه را از ضلالت و گمراهی نجات دهد و یا میتواند همین کارکرد را برعکس کند.

امروز باید از همه ظرفیتها برای مقابله با دشمنان انقلاب مهیا باشیم؛ زیرا اگر دشمنان ما کوچکترین فضایی ببینند از آن طریق نفوذ کرده و به دنبال ریشه کن کردن انقلاب ما خواهند بود.

مردم تنگستان و محمد عامری در طول تاریخ همیشه در عرصه دفاع از دین و انقلاب کوشا و پیشگام بودند و کارنامه درخشان هشت سال دفاع مقدس این مساله را به ثابت کرده است.

دیدگاه‌ها   

حسینعلی عیوضی
#1 حسینعلی عیوضی 1396-05-11 17:05
مرمرا تقلیدشان بر باد داد ای دو صدلعنت بر این تقلید باداین ملت درست بشو نیستند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.