مجلس خبرگان نمی تواند نسبت به مسائل و رویدادهای کشور بی تفاوت باشد96/04/25

حضرت آیتالله حسینی بوشهری«دامت برکاته» عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به دستاوردهای مجلس خبرگان رهبری گفتند: مجلس خبرگان رهبری یکی از مجالس مهم، تأثیرگذار و نقش آفرین در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای به رهبری انقلاب برگ زرینی در کارنامه درخشان خبرگان است.

یکی از اقدامات بسیار مهم و از کارهای کلیدی مجلس خبرگان، انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای به رهبری انقلاب اسلامی بعد از ارتحال حضرت امام خمینی(ره) است، این مسأله یکی از کارهای بزرگ خبرگان بوده و برگ زرینی در کارنامه درخشان مجلس خبرگان به شمار می رود.

عضو هیأت رییسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که امروز از وجود رهبری آگاه، بصیر، جامع، هوشیار و متفکر برخوردار هستیم، اظهار داشتند: روز به روز و هرچه از عمر حرکت تاریخی خبرگان می گذرد ما شاهد هستیم که رهبر معظم انقلاب جلوه های دیگری از شخصیت خود را نشان می دهند.

کمتر مجموعه ای وجود دارد که با رهبر معظم انقلاب ملاقات کنند و در پایان این نکته را اظهار نکنند که رهبری در رابطه با مجموعه ای که با ایشان ملاقات کردند به اندازه ای آگاهی و اشراف دارند که گویا سالیان متمادی در رابطه با آن مجموعه مطالعه، بررسی و تحقیق کردند، این مسأله نشان دهنده عمق اشراف و نگاه بلند رهبر انقلاب به مسائل اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی کشور است.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که خبرگان رهبری بر اساس روال سالانه نشست هایی دارد و در طول سال کمیسیون ها برنامه دارند، ابراز داشتند: آنچه که کار اصلی خبرگان به شمار می رود بنابر تعبیر رهبر معظم انقلاب مربوط به روز مبادا است یعنی اگر روزی نیاز پیدا شود خبرگان رهبری باید ورود کرده و اظهار نظر کنند.

مجلس خبرگان رهبری نسبت به رصد بقای شرایط رهبری وظیفه دارد، همچنین درباره مسائل و رویدادهای کشور، خبرگان رهبری نمی تواند بی تفاوت باشد و دست روی دست بگذارد، مجلس خبرگان معمولا اگر نیاز به برگزاری اجلاس باشد اجلاسیه برگزار می کند و اگر نیاز است که بیانیه، اطلاعیه و قطعنامه ای صادر کند این را انجام می دهد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کردند: کمیسیون های گوناگون مجلس خبرگان رهبری در طول سال به صورت مرتب، منظم و تعریف شده جلساتی دارند و مسائل مختلف جامعه را در بعد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی رصد می کند و بر اساس مکانیزم خاصی که دارند  اقدام می کنند.

 

دیدگاه‌ها   

سجاد
#2 سجاد 1397-12-15 08:19
حرف هات به دل میشینه
نقل قول کردن
غلامی
#1 غلامی 1396-04-25 08:58
اعتماد بسیاری از مردم با تایید روحانی با وجود تخلف هایی که همه فیلم هایش توسط مردم دست به دست می چزخید از بین رفته است رای مردم را نادیده گرفتن هنر مجلس خبرگان بوداین نقشه افساد طلبان بود تا مجلس خبرگان را در وضعیتی قرار دهند که با مصلحت سنجی به نفع روحانی پایان دهند و اعتماد مردمی که به مجلس خبرگان امید داشتند را نا امید کنند
مجلس خبرگان به اندازه ای که می بایست باهوش نبود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.