شعار کاندیداها باید در حدود اختیارات آنها باشد/ از دادن وعده های بی اساس اجتناب شود96/02/23

خطیب جمعه قم گفتند: کاندیداهای ریاست جمهوری علاوه بر رعایت قانون باید شعارهایی دهند که درحدود اختیارات و وظایف آنهاست و از دادن وعده های بی اساس و بی مبنا به مردم اجتناب کنند.

حضرت آیتالله حسینی بوشهری«دامت برکاته»، در خطبه های این هفته نماز جمعه قم در مصلای قدس، با بیان اینکه نامزدهای انتخابات نباید دست به تخریب یکدیگر بزنند، افزود: آنچه که کاندیداها به عنوان نخبگان سیاسی کشور در مناظره ها و تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری می زنند تبدیل به الگو در کشور می شود بنابرین رعایت اخلاق بهترین شیوه برای کاندیداهاست.

ایشان انتخابات را مهمترین مسئله امروز کشور دانستند و گفتند: انتخابات مظهر تکلیف باوری، مردم باوری و خودباوری در کشور است .

ایشان شرکت در انتخابات را وظیفه همه قشرهای مختلف مردم دانستند و تاکید کردند: انتخابات مظهر مردم باوری است و مسئولان باید مردم را باور کنند چرا که تمام پیروزی های انقلاب اسلامی پس از امدادهای الهی، رهبری امام راحل و رهبر معظم انقلاب به خاطر حضور مردم در انتخابات و صحنه های مختلف بوده است.

خطیب جمعه قم با بیان اینکه همانگونه که مردم انقلاب را تاکنون نگه داشته پس از این نیز با حضور و پشتیبانی خود نگه خواهند داشت خاطرنشان کردند: اگر در طول این 38 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمن جرات عملی کردن تهدیداتش را نداشته به خاطر حضور و پشتیبانی مردم از انقلاب بوده است.

همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند کسانی که بخواهند خللی در امنیت کشور ایجاد کنند، به طور قطع سیلی محکمی خواهند خورد.

کاندیداهای ریاست جمهوری باید حمایت از قشرهای مستضعف، حل معیشت و اقتصاد، ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی، تولید ملی و خروج از رکود را در اولویت کاری خود قرار دهند و به مردم وعده دهند که با کار جهادی در کنار مردم هستند و این باید ادبیات کاندیداها باشد.

ایشان با بیان اینکه تمام اقوام و ادیان کشور در مقاطع حساس کشور ثابت کرده اند که پشتیبان نظام جمهوری اسلامی هستند ابراز کردند: کاندیداها نباید گسل های اعتقادی، زبانی، قومی، دینی و طایفه ای را برای کسب رای تحریک کنند و نباید با رفتار خود موجب امید دشمنان و طمع ورزی آنان برای تکرار توطئه گذشته شد.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه باید انتخابات موجب آبرو برای کشور و نظام شود افزودند: باید زمینه برای حضور آزاد افراد با سلایق مختلف برای انتخاباتی پرشور و آگاهانه و نمایش اتحاد ملت ایران فراهم شود.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود 23 اردیبهشت ماه سالروز لغو کاپیتولاسیون در زمان رژیم گذشته را مورد اشاره قراردادند و تصریح کردند: کاپیتولاسیون سند بردگی و اسارت ملت ایران بود که بر اساس آن اگر یک آمریکایی در ایران دچار جنایت می شد حق محاکمه آن در ایران وجود نداشت و این وضعیت رقت بار موجب خروش فریاد امام راحل و در پی آن تبعید ایشان شد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به نقش عالمان و رهبران دینی در طول تاریخ ادامه دادند: اگر در جامعه انحرافی ایجاد و یا زمینه تسلط بیگانگان فراهم می شد، مراجع تقلید با یک فتوا و یک جمله بساط استعمارگران را به هم می ریختند که نمونه بارز آن فتوای مرحوم آیت الله شیرازی در حرمت استعمال تنباکو بود که این مرجع بزرگ تاریخ با یک فتوا بساط شاهنشاهی و پیر استعمار را به هم ریخت.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز میلاد امام زمان(عج) گفتند: نه تنها شیعیان و مسلمانان بلکه پیروان سایر ادیان و مکاتب نیز انتظار روزی را می کشند که منجی عالم، ظهور کند و دنیا را پر از عدل و داد کند.

آیت الله حسینی بوشهری، با بیان اینکه انتظار دارای ابعاد عقیدتی، روانی، سیاسی، اخلاق و تربیتی است افزودند: انتظار، معلم اخلاق است چرا که انتظار موجب امید به زندگی بهتر، اصلاح امور، عدالت خواهی و تربیت نفس می شود و در پرتو انتظار احساس می کنیم معلمی در کنار ما است که به تعلیم و تادیب ما می پردازد.

ایشان رعایت تقوا و اخلاق را از جمله شاخص های منتظر واقعی دانستند و ادامه دادند: امروز یکی از ضروری ترین نیازهای جامعه اخلاق است و متاسفانه امروز با کمبود رعایت اخلاق در جامعه مواجه هستیم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.