هدف برخی ناهنجاری های فرهنگی در شهر قم عادی سازی زشتی ها و شکستن قبح آنهاست96/02/12

عضو هئیت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفتند: اقامه فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر، صرفا با یکسری کارهای ظاهری مانند نصب بنر و پوستر و اینگونه امور محقق نمی‌‌شود، بلکه نیازمند عزم جدی برای آسیب شناسی اجتماعی و راهکارها و روشهای مقابله با آنها است.

حضرت آیتالله حسینی بوشهری«دامت برکاته»، در دیدار اعضای امر به معروف و نهی از منکر استان قم با تبریک حلول ماه رجب و شعبان و اعیاد پیش رو، اظهار داشتند: امر به معروف و نهی از منکر از فرضیه های مهم و از شاخصه های اصلی دین اسلام می باشد که بقیه واجبات در سایه آن قوام و معنا پیدا می کند.

فریضه امر به معروف و نهی از منکر، یک مقوله سهل ممتنع است، این همه سفارش که در قرآن و روایات اهلبیت(ع) پبرامون آثار و برکات این دو واجب ذکر شده، دریایی از معارف است که مربوط به این فریضه می باشد و دلیل این اهمیت این است که «تقام به الفرائض»؛ بقیه واجبات در سایه این فریضه قوام پیدا می‌‌کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه دادند: با توجه به بیانات رهبری پیرامون شبیخون و ناتوی فرهنگی دشمن، که از تمام فضاهای ممکن مانند فضاهای مجازی برای رسیدن به مقصود شوم خود استفاده می‌‌کنند، اقامه فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر، صرفا با یکسری کارهای ظاهری مانند نصب بنر و پوستر و اینگونه امور محقق نمی‌‌شود، بلکه نیازمند عزم جدی برای آسیب شناسی اجتماعی و راهکارها و روشهای مقابله با آنها است.

در دوران دفاع مقدس، ما تمام امکانات را به میدان بردیم تا پیروز شویم و به عنوان یک مسئله ملی با آن برخورد کردیم، و یک بودجه کلان برای آن در نظر گرفته شد، الان درگیر یک جنگ خاموش هستیم، دیروز پشت خاکریز می‌‌جنگیدم، اما الان در جامعه و در خانه تک تک افراد جامعه جبهه ای برپا شده است.

واقعا مسئولیت سنگین و خطیری است که اگر تمام وقت خویش را در این امر مصروف دارید، باز کم است، چرا که محیط فعالیت شما؛ عُش آل محمد(ص) می‌باشد که الگویی برای تمام کشور است.

هدف برخی ناهنجاری های فرهنگی در شهر قم، عادی سازی زشتیها و شکستن قبح آنهاست، که بعد با هجمه عظیمی به روحانیت بگویند شما محیطی که در آن زندگی می‌‌کنید را نمی‌‌توانید بسازید و اصلاح کنید، آیا می‌‌خواهید جامعه را اصلاح کنید؟

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین خطاب به دبیر و اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم گفتند: شما در قم باید الگو برای سایر استانها و مراکز باشید، مسئولیتی را که پذیرفتید دغدغه جدی شما باشد که بعد از یکسال، خروجی مثبتی داشته باشد.

توصیه می‌‌کنم برای آسیب شناسی و یافتن راهکار، کارشناسان خبره‌‌ای دعوت کنید، در جمع اتاق فکر و هیئت اندیشه‌‌ورز خود، جلسات فکری زیادی داشته باشید که علاوه بر خودتان، بقیه استانها را نیز پشتیبانی و حمایت کنید.

همچنین در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام و المسلمین معرفت، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم، گزارشی از فعالیتها و اقدامات این ستاد ارائه کرد.

 

دیدگاه‌ها   

سید تقی
#1 سید تقی 1396-02-12 10:26
مثل همیشه سنجیده باهوش وعالی مرصی
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.