امیدواریم در روز 29 اردیبهشت ما شاهد حضورگسترده و خیره کننده مردم در پای صندوق های رای باشیم 96/02/02

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته» در خطبههای این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد فرمودند: انتخابات مظهر آبروی نظام و مظهر اراده ملی و مظهر حماسه سیاسی و مردم‎سالاری دینی است؛ انتخابات ظهور قدرت ملی ماست.

تمام مسئولان ذیربط ما موظف هستند که به گونه ای در این شرایط حساس عمل کنند که ما انتخاباتی در تراز نظام اسلامی داشته باشیم که آزاد، سالم، امن، با نشاط، پرشور، پرحضور، رقابتی و قانون مند برگزار شود.

برکات انتخابات شامل موارد مختلفی است؛ از جمله اینکه موجب حیات مجدد جامعه، گردش نخبگان، متجلی شدن نقش مردم در کنار اسلامیت نظام، آشنایی مردم با مسائل واقعی کشور است.

در هر انتخاباتی باید مسائلی مورد توجه قرار گیرد که اولین آن قانون مداری است؛ این اصل، به عنوان یک اصل اساسی مطرح است که همگان باید در این زمینه فعالیت داشته باشند؛ امروز مطلع شدیم که برخی از نامزدهایی که توسط شورای نگهبان احراز صلاحیت نشدند، رسما اعلام کردند که در مقابل نظر شورای نگهبان تمکین می کنیم؛ این مساله برای جامعه بسیار لذت بخش است که این افراد متوجه هستند که شورای نگهبان بر اساس منافع ملی و بر اساس قانون فعالیت می کنند و خود را همیشه مامور به وظیفه و تکلیف می دانند.

رعایت اخلاق در جامعه دینی ما در زمان انتخابات بسیار مهم است؛ هر زمانی که انتخاباتی برگزار می شود عده ای دست به بی اخلاقی و تخریب و تهمت و دروغ و... می زنند و این مسایل نرخ رایج می شود؛ آیا در هنگام انتخابات حرام الهی آزاد است؟ با معصیت نمی توان این برنامه را برگزار کرد.

مردم در این انتخابات باید به سوابق، تعهدات و مسئولیت پذیری، ولایت مدار بودن افراد، دغدغه مندی نسبت به زندگی مردم، پایبندی نسبت به خط اسلام و انقلاب، دلسوزی نسبت به نظام اسلامی دقت و توجه داشته باشند؛ هرجا ضربه خوردیم به دلیل عدم رعایت این گونه موارد است و هرجا که پیشرفت کردیم به این دلیل است که این موارد رعایت شد.

امیدواریم در روز 29 اردیبهشت ما شاهد حضورگسترده و خیره کننده مردم در پای صندوق های رای باشیم وانتخاب درستی انجام شد تا در چهار سال آینده بتوانیم شرایط بسیار بهتری داشته باشیم.

امام جمعه قم با گرامی داشت سالروز معجزه الهی در صحرای طبس و همچنین سالروز ایجاد انقلاب فرهنگی در کشور بیان کردند: در روزگاری که دانشگاه های ما به اتاق جنگ مبدل شده بودند امام اعلام انقلاب فرهنگی کردند؛ انتظار مردم ما از شورای انقلاب فرهنگی این است که فرهنگ زیربنای جامعه است؛ حوزویان و دانشگاهیان و مراکز آموزش و پرورش باید دست به دست هم بدهند که فضای کشور به فضای معنوی و اخلاقی مبدل شود.

ایشان با اشاره به سالروز تاسیس سپاه پاسداران در دوم اردیبهشت ماه گفتند: امام راحل با تدبیر حکیمانه خود این نهاد گرامی را تاسیس کردند؛ سپاه ما علاوه با ماهیت نظامی ماهیت مکتبی و معنوی دارد؛ امام راحل فرمودند که اگر سپاه نبود، کشور نبود و این جمله یک جمله تاریخی است؛ سپاه در دوران دفاع مقدس و امروز در ساختن کشور برگ های زرینی را به یادگار گذشته است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به عید مبعث در روزهای آینده بیان کردند: پیامبر اکرم در سن 40 سالگی به رسالت مبعوث شدند؛ خداوند در معرفی ایشان از واژه منت استفاده می کنند و فرمودند که ما بر مومنین منت گذاشتیم یعنی نعمتی بس عظیم به مومنان داده شده است؛ خداوند ایشان را به اسوه و الگوی تمام نما به مردم معرفی کردند؛ شرح حال زندگانی پیامبر اکرم(ص) باید مطالعه شود.

امام جمعه قم در ادامه به سالروز رحلت حضرت ابوطالب اشاره کردند و گفتند: ایشان بزرگترین خدمت ها را به نشر اسلام کردند ولی برخی کینه توزان در اسلام حضرت ابوطالب شبهه وارد می کنند و این بزرگترین مظلومیت در حق ایشان است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.