گروه های تبلیغی جهادی از وابستگی به نهاد و سازمانها پرهیز کنند95/10/28

عضو شورای عالی حوزه های علمیه فرمودند: وابستگی به نهاد و سازمانی، هر تشکل وگروهی را وادار می کند تا در چار چوب و محدوده همان نهاد حرکت کند و نتواند براساس برنامه های جهادی ادامه مسیر دهد.

حضرت آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته»، امروز در دیدار اعضای تشکل فراگیر گروه های تبلیغی که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد بیان کردند: خوشحالیم در حوزه ای زندگی می کنیم که همچنان بالنده، پویا و زنده است، مسیر را گم نکرده و با تلاش و جدیت در حال حرکت است.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  با تاکید براین که فعالیت گروهای تبلیغی باعث امید و خوشحالی، رهبر انقلاب، مراجع تقلید، بزرگان حوزه، حوزویان و مردم می شود، عنوان کردند: مهمترین شاخصه این نوع گروه ها، جهادی بودن آن است.

ایشان با بیان اینکه باید تلاش کرد تا گروه های تبلیغی از مسیر و شاخصه جهادی بودن خود دور نشود، افزودند: مهمترین آسیب این نوع گروها وابستگی به سازمان، نهاد و یا ارگانها است.

 عضو خبرگان رهبری عنوان کردند: وابستگی به نهاد و سازمانی، هر تشکل وگروهی را وادار می کند تا  در چار چوب و محدوده همان نهاد حرکت کنند و نتوانند براساس برنامه های جهادی ادامه مسیر دهند.

امام جمعه قم با بیان اینکه وابستگی به نهاد، خلاف شاخصه حریت، جهادی و بسیجی بودن می باشد، عنوان کردند: دلیل آن این است که نیروهای بسیجی و جهادی هر جا احساس تکلیف می کنند با ایده و طرح به میدان می آیند.

 آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه تعلقات مادی، مالی و حمایتی از مباحث جدی گروه های تبلیغی و جهادی است، بیان کردند: اگر این گروها از سوی افراد خیری که انگیزه جهادی دارند، حمایت شوند قطعا شاهد اثرات بیشتر فعالیت این نوع گروها در جامعه خواهیم بود.

عضو خبرگان رهبری توجه به محتوای برنامه های تبلیغی، آموزش مبلغان، نیازسنجی، رصد برنامه های دشمن، رصد کردن فضای مجازی، اولویت بندی برنامه در جامعه و نسل جوان، پاسخ گویی به شبهات اعتقادی، رسیدگی به مسائل شرعی مردم روستا و  کاربردی کردن برنامه ها تبلیغی و تشکیل اتاق فکر را  از موضوعات مهم گرو های تبلیغی دانستند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که اگر نیاز سنجی نباشد موفقیتی به دست نخواهد آمد، فرمودند: امیدواریم شاهد وحدت و یکپارچگی حوزه های علمیه در حرکت به سمت برنامه های جهادی باشیم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.