آیت الله حسینی بوشهری:قداست و تعالی هدف رمز ماندگاری شهدا است95/10/27

 نماینده مردم شریف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری در یادواره سرداران و ۲۰۰۰ شهید استان بوشهر فرمودند: شهدا هدف مقدسی را دنبال کرده و در راه خدا مجاهدت می‌کنند و به همین علت است که از برجستگان تاریخ بشمار می‌روند.

حضرت آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته» شب(یکشنبه) در یادواره سرداران و 2000 شهید استان بوشهر که با حضور جمعی از خانواده شهدا و رزمندگان استان بوشهر و دانشجویان این دانشگاه در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) برگزار شد، قداست و تعالی هدف را اولین عامل مقدس شدن حرکت شهدا در جامعه و مورد احترام قرار گرفتن آنان توسط مردم مطرح کردند و فرمودند: شهدا هدف مقدسی را دنبال کرده و ضمن آنکه در راه خدا مجاهدت می‌کنند به دنبال کشف حقیقت هستند و به همین علت است که از برجستگان تاریخ بشمار می‌روند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه دادند: شهدایی همچون رئیسعلی دلورای، شهید گنجی و شهید ابراهیمی در شرایط خفقان و شرایطی که تمام مسائل به استبداد گره می خورد و دشمن به کشور را به یغمابرده  بود، یک تنه فریاد می‌کشند و با دشمن مقابله می کنند. در دوران دفاع مقدس شهدا در مقابل دشمن می ایستند  و در آن شرایط خاص درخشیده و علاوه بر قداست نام خود را ماندگار می‌کنند.

آیت الله حسینی بوشهری روشن بینی،بصیرت و آگاهی را از دیگر ویژگی این شهدا برشمردند و اظهار کردند: شهدا برای رضای خدا مجاهدت کرده و دارای اخلاص در راه خدا بودند و به تمام تعلقات دنیایی پشت پا زدند و رنگ و بویی خدایی به خود گرفتند. زمانی که چهره انسانی رنگ و بوی خدایی بگیرد در تمام تاریخ می درخشد و این رنگ و بو هیچ گاه از بین نخواهد رفت.

ایشان در ادامه فرمودند: شهدا در مقابل فشار ها ایستادگی می‌کردند و توانمندی‌های‌خود را در راه مقابله با دشمن نشان می‌دادند و هیچ گاه در مقابل دشمن سر تعظیم فرود نیاورده و به همین سبب این چهره ها ماندگار بوده و از بین نمی روند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر «جهاد کبیر» یعنی تسلیم نشدن در برابر دشمن را از ویژگی های شهدا عنوان کردند و بیان کردند: پیام شهیدان آن است که هیچگاه در مقابل دشمن سر تعظیم فرود نیاورید و تمام قوای خود را در راه اسلام و انقلاب در طبق اخلاص بگذارید که خداوند به کسانی که این راه را طی کنند وعده پیروزی داده است.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.