نهادهای مردمی کمک رسان دولت باشند94/09/26

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman2%2019.jpgیک کشور همیشه با مشکلات مختلفی روبرو است و اگر به تنهایی از دولت انتظار داشته باشیم که همه مشکلات را حل کند، درست نیست، زیرا توان دولت محدود است و همیشه نهادهای مردمی هستند که باید کمک رسان دولت باشند.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» شامگاه دیشب در مراسم تجلیل از خدمات داوطلبان جمعیت هلال احمر قم، که در سالن شهرداری برگزار شد فرمودند: یکی از گروه هایی که فعالانه در زمینه خدمت به خلق و رفع آسیب ها و کاهش صدمات انسانی فعالیت دارد، جمعیت هلال احمر است.

ایشان افزودند: این جمعیت همیشه در سخت ترین شرایط، حضوری فعال داشته و کمک های بسیاری را به آسیب زدگان انجام داده است که یکی از بهترین فعالیت های آنها که اخیرا همه شاهد آن بودند، حضور جدی و تلاش‎گر امدادگران در حادثه منا بود.

استاد سطوح عالی جوزه علمیه قم خاطرنشان کردند: یک کشور همیشه با مشکلات مختلفی روبرو است و اگر به تنهایی از دولت انتظار داشته باشیم که همه مشکلات را حل کند، درست نیست، زیرا توان دولت محدود است و همیشه نهادهای مردمی هستند که باید کمک رسان دولت باشند.

ایشان فرمودند: از این رو است که همه مردم باید دست به دست هم داده و متحد و در یک صف در شادی ها و غم ها شریک هم باشند و به رفع مشکلات هم اقدام کنند.

مدیر حوزه های علمیه کشور خاطرنشان کردند: در اسلام نیز به کمک و یاری همگان تاکید شده است و مردم باید در غم ها و شادی ها به یکدیگر کمک کنند و مشکلات جامعه نیز همیشه در ادوار گذشته بیشتر با کمک مردم حل می شده است.

ایشان ادامه دادند: اسلام دارای ابعاد عبادی، سیاسی و اخلاقی است ولی یکی از ابعاد بسیار مهم اسلام، بُعد اجتماعی است؛ یکی از ساحت های بزرگ اسلام، بعد اجتماعی است که در این زمینه روایات زیادی وجود دارد.

معاون جامعه مدرسین با ذکر این مطلب که امامان(ع) و اهل بیت(ع) ما تنها به توصیه بسنده نمی کردند، تصریح کردند: اهل بیت(ع) و شخص پیامبر اکرم(ص) همیشه در ابعاد اجتماعی حضوری گسترده و فعالانه داشتند و داستان های بسیاری در این زمینه از زبان تاریخ بیان شده است.

ایشان افزودند: حضرت علی(ع) همیشه در امر خدمت رسانی به مردم پیشگام بودند و خدمات اجتماعی که در دوران زندگی ایشان انجام شده است چه در عرصه فرهنگی و چه حل مشکلات مردم از جمله مشکلات مرتبط به آب و... مثال زدنی است.

مدیر حوزه های علمیه کشور خاطرنشان کردند: انفاق و کمک به مردم موجب ماندگاری انسان ها می شود، اگر کسی داشته‌ای از خود را وقف کند خود را ماندگار کرده است.

ایشان در ادامه فرمودند: به عبارتی خود را ماندگار کرده ایم و اگر می خواهیم یاد ما در خاطره ها زنده بماند، امکانات امروز را در طول مسیر قرار دهیم تا یادمان همواره زنده باشد.

آیت‌الله حسینی بوشهری بیان کردند: در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست، این مساله است که هیچ کس نباید نیت کار خیر خود را به آینده موکول کند، زیرا هیچ تضمینی نیست که در آینده بتواند آن را انجام دهد.

ایشان در پایان افزودند: خوشبختانه امروز در نظام جمهوری اسلامی و نهادهایی چون هلال احمر فضایی ایجاد شده است که فعالیت های خیر در یک مسیر آسان قرار گیرد و انسان ها می توانند در این فضای ایجاد شده کار خدمت رسانی خود را بهتر و راحت تر انجام دهند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.