نقش حوزه در تبیین اهداف امام باقر (ع) بسیار برجسته است 93/07/11

http://www.bushehri.net/images/boshehri_l926_205028.jpgآیت‌ الله حسینی بوشهری نقش حوزه را در تبیین اهداف امام باقر (ع) برجسته خواندند و بیان داشتند: علمای گذشته اهتمام ویژه‌ای بر انتقال پیام نورانی امام باقر (ع) داشتند و امروز نیز آنچه از مباحث معرفتی و دینی در حوزه تدریس می‌شود نشأت گرفته از انوار پاک ائمه اطهار(ع) به ویژه امام باقر (ع) و امام صادق (ع) است.

حضرت آیت‌ الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته»، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در گفتگو با خبرنگار یکی از خبرگزاری‎ها با تسلیت شهادت امام محمدباقر (ع) اظهار داشتند: امام باقر (ع) پنجمین پیشوای شیعیان است که در سن 57 سالگی توسط خلیفه بنی عباس، مسموم و به شهادت رسیدند.

آیت‌ الله حسینی بوشهری، مدت زمان امامت امام باقر (ع) را بین 9 تا 10 سال عنوان و تأکید کردند: امام باقر(ع) در موقعیتی امامت و رهبری جامعه اسلامی را بر عهده گرفتند که خلفای بنی امیه و بنی عباس بر سر غصب خلافت با یکدیگر کشمکش و نزاع داشتند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اقدامات امام باقر (ع) در دوران امامتشان افزودند: این فرصت ناب و استثنایی برای امام باقر (ع) پیش آمده بود که بتواند معارف اسلام و مکتب اهل بیت (ع) را معرفی و توسعه دهد و با تربیت اندیشمندان و شاگردانی که هر کدام نقش تأثیرگذاری در پیشبرد اهداف دینی داشتند روایات و کلمات نورانی‌ اهل بیت (ع) را منتشر و منتقل فرماید.

ایشان به نقش امام باقر (ع) و امام صادق (ع) در احیای مکتب رسول الله (ص) اشاره و تصریح کردند: اگر دوران طلایی امام باقر (ع) و امام صادق (ع) نبود شاید امروز به معارف دینی، فقه اهل بیت (ع)، کتب روایی و اربعه شیعه همچون «استبصار، کافی، من لایحضره الفقیه و وسائل الشیعه» کمتر دسترسی داشتیم که مملوٌ از کلمات گهربار ائمه اطهار(ع) است.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ابلاغ سلام پیامبراکرم (ص) به امام باقر (ع) خاطرنشان کردند: این ابلاغ سلام، نشان دهنده جایگاه ویژه امام باقر (ع) است که پیامبر اکرم (ص) توسط جابر صحابی‌اش، نسبت به شخصیتی که هنوز آن موقع به دنیا نیامده است اظهار علاقه می‌کنند و با این روش به جایگاه امامت و زعامت ایشان در جامعه اسلامی که در حقیقت احیاگر مکتب رسول الله بودند اشاره کرده و دستور پیروی از ایشان را داده است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به نقش حوزه در تبیین اهداف امام باقر (ع) ابراز داشتند: روند علمی و تبلیغی از زمان امام باقر (ع) از سوی معصومان و شاگردان ایشان تا بعد از زمان غیبت صغری ادامه داشته و در عصر غیبت کبری، علمای بزرگ، اهتمام ویژه‌ای بر انتقال پیام نورانی امام باقر (ع) داشتند و در حال حاضر نیز آنچه از فقه، اصول، تفسیر، اعتقادات و سایر مباحث معرفتی و دینی تدریس می‌شود نشأت گرفته از انوار پاک و تابناک ائمه اطهار (ع) به ویژه امام باقر (ع) و امام صادق (ع) است.

 آیت‌ الله حسینی بوشهری با بیان عشق و علاقه مردم به اهل بیت (ع) تأکید کردند: با توجه به محبت و علاقه‎ای که مردم به ائمه اطهار (ع) دارند مسیر زندگی خودشان را بر اساس روایات و دستورات معصومان(ع) ترسیم کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.