نقش انجمن اولیاء و مربیان کمرنگ شده93/07/26

http://www.bushehri.net/images/namazjome/IMAGE635092476359531250.jpgحضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته» خطیب جمعه قم در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه با اشاره به فرارسيدن هفته انجمن اولياء و مربيان اظهار كردند: ايجاد اين انجمن فلسفه بسيار ارزشمندي دارد. گرچه فكر مي‌كنم در سال‌هاي اخير از انجمن اولياء و مربيان تفسير ديگري در ذهن مسئولان ايجاد شده است. صرف دعوت كردن ولي دانش آموز یا دیگری را به جای خود فرستادن و يا به جاي خود پاكتي را فرستادن نقش انجمن اولياء و مربيان نيست.

به فرموده آیت‌الله حسینی بوشهری خانه و مدرسه دو نهاد مهم است كه بايد نوعي هماهنگي بين اين دو نوع تربيت وجود داشته باشد.

نماینده مردم شریف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری فرمودند: هماهنگي بين نهاد خانه و مدرسه توسط اوليا و مربيان فلسفه مهم ايجاد اين انجمن است كه اميدواريم به اين مسئله توجه شود.

آيت‌الله حسيني بوشهري همچنين به هفته تربيت بدني و ورزش اشاره كردند و افزودند: اسلام در رابطه با سلامت جسم و روح تأكيد كرده و نمونه ورزش‌هايي هم نام برده و در كتاب‌هاي فقهي به صورت مفصل به آنها پرداخته شده است اما آنچه امروز به عنوان ورزش مطرح است با معيارهاي ديني مطابقت دارد و آيا آهنگ آن با رسالت ديني هماهنگ است؟

مدير حوزه‌هاي علميه سراسر كشور اضافه كردند: خيرخواهانه به مسئولان ورزش توصيه می‌کنم که بنا نيست آنچه كه در دنيا به نام ورزش اتفاق مي‌افتاد را الگوبرداري كنيم و زنان و مردان را به معركه‌اي بفرستيم كه دنيا نظاره‌گر آن باشد. ما چنين قراري با دنيا نداريم.

امام جمعه قم فرمودند: دلخوش كردن مسئولان ورزشي ما به تعداد مدال‌هايي كه ورزشكاران مي‌آورند بايد با اصول اخلاقي و بنيه‌هاي اعتقادي ما سنجيده شود. حتي اگر در چند رشته ورزشي كه متناسب با معيارهاي اسلامي است بر روي نسل جوانان سرمايه گذاري كنيم و اينها در دنيا بدرخشند اين ارزش را دارد. زماني كه از معيارهاي ديني فاصله بگيريم عين عقب ماندن است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.