نشر فرهنگ کتاب در جامعه نیازمند اطلاع‌رسانی جدی است94/12/26

http://bushehri.net/images/0000/2/1/232/IMG18274516.jpgمدیر حوزه‌های علمیه کشور فرمودند: نشر فرهنگ دینی و فرهنگ کتاب در جامعه نیاز به یک کار تبلیغی و اطلاع‌ رسانی جدی دارد.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» عصر دیروز در مراسم رونمایی از کتاب «القواعد الفقهیه فی فقه الامامیه» در موسسه انوار طاها قم عنوان کردند: نشر فرهنگ دینی و فرهنگ کتاب در جامعه شاید نیاز به یک کار تبلیغی جدی و اطلاع‌رسانی دارد.

ایشان بیان کردند: از روزی که موسسه انوار طاها راه‌اندازی شد در پی آن بودم، اگر خلائی در حوزه وجود داشته و عرصه‌ای هست که می‌شود در آن عرصه کار کرد به آن بپردازیم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور تصریح کردند: یکی از فعالیت‌ها در این موسسه توجه به بخش پژوهش است و کارهای مناسبی مانند پرسش‌هایی از زندگی پیامبر اکرم(ص) و امیرالمؤمنین(ع) در دست چاپ است.

ایشان ادامه دادند: در طول چند سال روزهای چهارشنبه را به بحث قواعد فکری اختصاص داده بودیم و کتاب «القواعد الفقهیه فی فقه الامامیه» محصول بحث‌های روز چهارشنبه است.

آیت الله حسینی بوشهری ابراز داشتند: مدتی این موضوع فکر من را مشغول کرده بود که کتابی فراهم شود که منهج درسی باشد و فضایی را باز کنیم که استانداردهای کتاب‌های درسی را داشته باشد.

ایشان با اشاره به اینکه کتاب «القواعد الفقهیه فی فقه الامامیه» در بردارنده نکاتی است، فرمودند: اولین نکته این کتاب منهج درسی بودن آن است و سعی شده درس به درس تنظیم شود و شامل تمرین‌ها، خلاصه درس‌ها و تمرین‌هایی برای تحقیق است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور عنوان کردند: در ابتدای هر بحث سعی شده تعریف جامعی از بحث داده و سؤالات کلیدی مطرح شود و درس ناظر به پاسخگویی به سؤالات باشد.

ایشان با اشاره به اینکه در کتاب «القواعد الفقهیه فی فقه الامامیه» به سابقه تاریخی هر بحثی اشاره شده است، افزودند: در کتاب ارجاعات و مراجعات فراوانی در هر موضوعی وجود دارد که راه را برای تحقیق فراهم کرده است و آرای علمای گذشته و معاصر آورده شده است.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که در این کتاب به مباحث حقوقی به صورت مقارنه اشاره شده است، افزودند: در کتاب گزارشی از قاعده مطرح شده است و برای آشنایی اجمالی با قواعد، 23 قاعده اشاره شده است و 4 قاعده نیز به صورت تفصیلی بیان شده است.

ایشان با اشاره به این که این کتاب چند بار مرور شده و محصول آن بارها بررسی شده است و سعی شده با وسواس کاملی تهیه شود، فرمودند: در کتاب واژه‌ها و اصطلاحات به خوبی توضیح داده شده است و برای آموزش بهتر بخش‌های مختلف از فونت‌های مختلفی در کتاب استفاده شده است.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.