نزدیکی و تعامل ادیان الهی موجب برطرف شدن اختلافات قومی و تاریخی شده است 92/08/14

http://www.bushehri.net/images/busshehri/15/2_178852.jpgمعاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در نشستی صمیمی با اسقف اعظم کلیسای بابتیس گرجستان طی سخنانی فرمودند: نزدیکی و تعامل ادیان الهی موجب برطرف شدن اختلافات قومی و تاریخی شده، از جنگ‌ها و تعدی‌گری‌ها نیز جلوگیری خواهد کرد.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور  با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم پیرامون فراخوانی و تعامل میان ادیان الهی، تصریح کردند: اديان الهی با وجود اين كه با يكديگر اختلافاتی دارند، اما نقاط وحدت و اشتراك فراوانی هم دارند که مهم‌ترين نقطه مشترک بين اديان، توجه به معنويت است؛ همان چيزی كه اولين پيام اديان برای انسان‌ها بود.

ایشان در ادامه با اشاره به تندروی‌های برخی از افراد ناآگاه غربی در توهین به مقدسات اسلامی، بیان کردند: ما از شما به عنوان علما و بزرگان مسیحیت انتظار داریم تا از بروز این گونه حرکت ها و تندروی‌ها جلوگیری کرده و آن را محکوم کنید.

عضو خبرگان رهبری افزودند: با اینکه در اسلام مذاهب مختلفی وجود دارد، لذا به دنبال ایجاد وحدت و انسجام بین این مذاهب هستیم، با این حال باید بگویم که ما نگاهی فراتر و متعالی تر را دنبال می‌کنیم و آن، تلاش برای وحدت بین ادیان بزرگ الهی است.

معاون جامعه مدرسين حوزه علميه قم تاکید کردند: تکیه بر مشترکات و نزدیکی بین ادیان، تاثیر مثبت و سازنده ای را در سطح عمومی جامعه دارد و بی شک دیگر شاهد تجاوز و خونریزی در جوامع نخواهیم بود.

آیت الله حسینی بوشهری همچنین به تشریح وضعیت حوزه‌های علمیه در ایران و به ویژه در شهر قم پرداختند وفرمودند: غیر از حوزه های علمیه موجود در نجف و کربلا، در تمام استان های ایران حوزه های علمیه با هدف تربیت طلاب و ارتقای سطح دانش آنان برای رسیدن به جایگاه یک عالم بزرگ و مرجع دینی، فعال هستند.

ایشان خطاب به اسقف گرجستانی بیان داشتند: شما امروز به شهری سفر کرده اید که با وجود بیش از 60 هزار طلبه ایرانی و 10 هزار طلبه از 90 کشور دنیا، بزرگترین حوزه علمیه جهان تشیع را دارد.

معاون جامعه مدرسین حوزه با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 120 هزار طلبه در حوزه‌های استان ها مشغول به فراگیری علوم دینی می باشند، ادامه دادند: فراگیری علوم دینی پایانی ندارد؛ همان طور که پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) در روایتی فرمودند "زگهواره تا گور دانش بجوی" مصداق علم آموزی در حوزه‌های دینی ایران است که مرحله نهایی آن، رسیدن به اجتهاد و مرجعیت دینی می‌باشد.

ایشان ابراز داشتند: در حال حاضر نیز تعدادی از جوانان عاشق معارف و آموزه های اسلامی گرجستان در همین شهر ساکن و در حال فراگیری علوم اسلامی هستند و این اقدام در محیطی آرام و به دور از هر گونه دغدغه برای ارتقای جایگاه علمی و دانش اسلامی آنان، در حال انجام است.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان با بیان این که قم، مرکزی بین‌المللی برای تحصیل علوم اسلامی می باشد، اظهارداشتند: روایات متعددی که از سوی فرزندان پیامبر اسلام(ص) درمورد آینده قم خبر داده اند، حاکی بر آن است که از " قم علوم دینی به سراسر جهان منتشر خواهد شد".

دیدگاه‌ها   

نیشابوری
#1 نیشابوری 1395-06-31 09:31
از زمان انقلاب تا به حال سعی بر تخریب چهره روحانیت داشتند روحانیتی که مظلوم است تهمت ها زدند حقوق های جند میلیونی بهش نسبت دادند دریغ از ریالی که به روحانیت برسد شایعات درست کردند اما متاسفانه با این هجمه ها جایگاه روحانیت خدشه دار شده حداقل جوانان دیگر علاقه ای به روحانیت ندارند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.