نخبگان شناسايي و از ظرفيت علمي آنان استفاده شود94/02/25

http://bushehri.net/images/busshehri/520/boshehri_l926_205028.jpgمدير حوزه‎های علميه کشور فرمودند: نياز کشور به مراکز نخبگان در کشور و حوزه بسيار ضروری است؛ زيرا علوم بسيار گسترده شده است و نخبگان بايد شناسايي و توسعه ظرفيت داده شوند.

حضرت آيت الله سید هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» پيش از ظهر دیروز در نشست هم انديشي استعدادهاي برتر حوزه‎هاي علميه در مدرسه عالي دارالشفا، با اشاره به اهميت تلاش و بالندگي در جامعه افزودند: انسان‎ها داراي ظرفيت‎ها و استعدادهای مختلفي هستند؛ در ميان پيامبران الهي و توده مردم استعدادها و ظرفيت‎هاي آنها يکسان نيست.

ایشان افزودند: پيامبر(ص) مي‎فرمايند که مردم مثل معادن هستند؛ منظور آن است که معادن هم مثل انسانها داراي ظرفيت‎هاي مختلف است؛ نکته دوم اينکه تا اين استعدادها فعليت نيافته باشد اين انسان به ظرفيت وکمال نمي‎رسد؛ نکته سوم، شکوفايي استعداد نيازمند کشف شناخت است.

مدير حوزه‎هاي علميه کشور عنوان داشتند: نياز کشور به مراکز نخبگان در کشور و حوزه بسيار ضروري است زيرا علوم بسيار گسترده شده است و نخبگان بايد شناسايي و توسعه ظرفيت داده شوند.

آيت الله حسيني بوشهري بيان کردند: امروزه نيازهاي فردي و اجتماعي و ديني و فرهنگي واقتصادي و سياسي کشور نيز بسيار مختلف است و حوزه‎هاي علميه بايد با توجه به اين نيازها نخبگاني را براي رسيدگي به اين امور تربيت کند.

ایشان اظهارکردند: استفاده از ظرفيت‎هاي عالي حوزه از جمله اساتيد مجرب حوزه می‎تواند نخبگان را در حوزه تربيت و بالنده کند؛ گرچه امکانات حوزه گسترده نيست؛ ولي حوزه در طول تاريخ خود با همين امکانات محدود از اين ظرفيت‎ها استفاده کرده است.

نماینده مردم شریف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری افزودند: در آينده نه چندان دور هم حوزه و هم دانشگاه بايد رشد کنند و از امکانات کشور بايد استفاده کنند؛ در اين عرصه حمايت‎هاي مادي بايد حمايت حاشيه‎اي باشد؛ ايجاد حس خودباوري، اعتماد به نفس و آموزش روش صحيح کار و برطرف کردن موانع از جمله حمايت‎هايي است که بايد از طلاب در اين عرصه انجام داد.

مدير حوزه‎هاي علميه کشور عنوان کردند: ايجاد فضاي معنوي از جمله کارهايي است که بايد در زمينه نخبگاني انجام دهيم؛ امدادهاي الهي مي‎تواند سرنوشت استعدادها را در کشور تعيين کند؛ اگر طلاب در فضاي معنوي رشد کند، وسوسه‎هاي بيروني نمي‎تواند او را از کار در کشور باز بدارد.

آيت الله حسيني بوشهري بيان کردند: نام نخبگي نبايد ما را در همين حد نگاه دارد؛ نبايد نخبگي ما را از رشد و پيشرفت باز دارد؛ نخبگان نبايد به کم قانع شوند؛ دانشجو و طلبه پرسشگر زمينه رشد دارد و پيشرفت مي‎کند.

دیدگاه‌ها   

طالب نهادی
#2 طالب نهادی 1395-06-29 10:53
یک ایران است و شور مردمش تو محرم و عاشورا
نقل قول کردن
علمدارعشق
#1 علمدارعشق 1395-06-28 07:23
حسین علمدار عشق است تا عشق حسین در دلهاست خون شیعه برای حسین می جوشد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.